Jump to content

"fifty eight"


henboe

Recommended Posts

Det er sikkert samme karen som står skrevet om her:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/07/404827.html

 

Husker jeg observerte ham ved Aker Brygge i fjor. Var et fuktig lag der. Om kapteinen var beruset skal ikke jeg påstå, men det er opp til hver enkelt å spekulerere...

 

Men noen som vet om denne båten virkelig ble bygget opp igjen, eller om han har kjøpt en ny?

Så den i Tønsberg på lørdag, og må si at det er en av de flotteste Yachtene jeg har sett i Norge.

Båten var jo så smadret, at jeg nesten tviler på om den lot seg bygge opp igjen....

 

Selv har jeg ikke obersvert noe grisekjøring eller annet negativt med denne båten i år.

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Ser at det som må være gamle Fifty Eight er kommet på tvangssalg på Finn.

 

Hele undersiden av baugen og halve skrogsiden var knust og ble støpt opp igjen etter at den gikk på land ved Fagerstrand. Masse interørskader (stakkaren som stod nede gikk gjennom en vegg eller to) og vannskader.

 

Se spes bildene av skrogsidene i annonsen.

 

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42347481

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Der er det nok betydelige strukturelle skader. Hvem har reparert dette ? Eller er den bare slept ut fra åkeren og ut på sjøen igjen ?

 

Kunne passet fint for meg, kjippe ut og selge de to motorene og sette inn to 200 hk. motorer og bruke den i trawler fart :-)

signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

Synd å se at en del mangler totalt respekt og innsikt i båtlivet. Og gennerel oppførsel i vårt samfunn! Det er nok mange med en del penger som satser stort og over evne når det gjelder størrelse og egne evner.. Selv jobber jeg i Oljebrangsjen og har vel ganske godt betalt. Har ingen drøm om å bli rørlegger. Jeg kjøper båt etter behov og ikke for show off eller for å vise andre at jeg har masse penger.. Virker kansje som han rørleggeren der ikke hadde så mye penger likevel..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Denne ligger på Vallø Motor i Tønsberg, hvis det er noen som er interessert i den burde de ringe der for å få et kostnadsoverslag på finretting av skrogsidene og diverse. Tror de har regnet på det alt.. Kan bli en fin båt igjen med litt retting og noen hundre båtlapper..

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...