b20 volvo penta Startet 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2017 Hei vurderer å kjøpe meg en draco 30sb som står i Kalvåg (dette er i nærheten av Florø), denne skal jeg ha fraktet til Sarpsborg. Er det noen som har erfaring med folk som gjør dette og pris? eventuelt om det er noen som kan kjøre den sjøveien til Sarpsborg? hvor lang tid tar det å kjøre den?. har ingen kuskaper om å kjøre båt noe særlig så tør ikke selv. båten veier 4000kg og er 315cm bred. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 (redigert) Når skulle du ha flyttet herligheten da? Jeg kan ha mulighet til å ta den rundt for deg, sjøveien. Forøvrig ville jeg mønstret på som mannskap om jeg var deg, og om du hadde mulighet. Du har da ca 350 nautiske mil å bli kjent med båten din. Jeg bør ha med meg ett menneske, så det hadde bare vært hyggelig om dette mennesket var deg. Prisen kan vi også diskutere, den blir ikke veldig dyr. Jeg skal ikke ha en krone i utgift på turen, og kun noen få kroner mest av symbolsk verdi. Dette blir ikke veldig mye dyrere enn selve turen mao. Redigert 19.Januar.2017 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
XardasKSP Svart 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 (redigert) Hvis du ikke vet noe om båt så anbefaler jeg å gjøre som "Lovart låring" sier og være super glad for at han vil hjelpe deg. Jeg vet også veldig lite om båt enda og fikk fantastisk god hjelp av godthaab- til å hente min båt fra Sandefjord til Stathelle Marina "via Skjelsvik", en kort dagstur med fantastisk god hjelp. Man får gjerne også kontakter til folk som kan hjelpe til med å sikre båt for vintern og informasjon om ledige båt og opplagsplasser "med i hjelpen". Uten å kunne noe om båt så får du trolig ikke lagt til om du skal legge til ved en strømutsatt plass eller hvis det er masse vind som folk sier også er vanskeliggjørende. En så lang tur som det skrives om er jo ikke bare en "dagstur" og noen må ta trolig ferie for å hjelpe deg da det ikke "går på en lørdag" å dra 350 nautiske mil. Redigert 19.Januar.2017 av XardasKSP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 (redigert) Er imponert over at noen orker å ta å seg å kjøre enn eld gammel Draco med utslitt motor 350nm.Her ser jeg så mye som kan gå galt at sofaen fremgår som et mye bedre alternativ enn en båttur.Ikke for å være negativ men kommer denne ekvipasjen frem på føste forsøk er man heldig. Redigert 19.Januar.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
b20 volvo penta Svart 19.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 Når skulle du ha flyttet herligheten da? Jeg kan ha mulighet til å ta den rundt for deg, sjøveien. Forøvrig ville jeg mønstret på som mannskap om jeg var deg, og om du hadde mulighet. Du har da ca 350 nautiske mil å bli kjent med båten din. Jeg bør ha med meg ett menneske, så det hadde bare vært hyggelig om dette mennesket var deg. Prisen kan vi også diskutere, den blir ikke veldig dyr. Jeg skal ikke ha en krone i utgift på turen, og kun noen få kroner mest av symbolsk verdi. Dette blir ikke veldig mye dyrere enn selve turen mao. Hei. dette hørtes veldig spennende ut å bli med på. det er helt i startfasen enda så er veldig fleksibel med når dette skal skje. Skal oppover å se på båten om 14 dager og er den i bra stand som han sier så blir den kjøpt da. den ligger i opplag innendørs fram til utgangen på mai om vi ønsker så vi må bare bli enig om en tid før det. kjempefint om vi kan ta det i forbindelse med en helg da jeg er i full jobb. båten er fra 86 men er restaurert i 2000 da det ble montert nye motorer og aggregat som har gått 700timer så tror ikke det blir noe problemer der. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 Flotte saker. Prøv å avtal med selger at selger frakter båten til sønnafor stadt om det skulle bli salg. . Veldig lite hyggelig plass i stor båt om været skulle snu, og enda mindre hyggelig ombord i en 30 foter. Forhør deg også hvorvidt det er mulig å få satt skuta på vannet f.eks ved påsketider. Jeg trodde at hentingen skulle finne sted i nærmeste fremtid, hvilket hadde passet meg godt. Men, alt går så lenge det ikke er i ferien med guttungen. ;-) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Lovart låring Svart 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 (redigert) Er imponert over at noen orker å ta å seg å kjøre enn eld gammel Draco med utslitt motor 350nm. Her ser jeg så mye som kan gå galt at sofaen fremgår som et mye bedre alternativ enn en båttur. Ikke for å være negativ men kommer denne ekvipasjen frem på føste forsøk er man heldig. jeg tar selvsagt høyde for at noe kan skje på turen, derfor tar jeg med meg litt gaffatape og en squett med 5-56, som vistnok skal være verktøykasse på boks, så da slipper jeg jo å drasse på kilovis med verktøy. Eget tennplugsett skal også medbringes, i tilfelle pluggsveis. Hva forskjellen på å farte flere hundre nautiske mil i lokale farvann i allslags møkkavær, og flere hundre nautiske mil fra en kant i landet til en annen er vites ei. Det jeg derimot vet er at om primsollen flyter, så lar den seg flytte på til like laber risiko som hjemme i eget havnebaseng om en bruker hodet underveis, og at en da bruker hodet til andre oppgaver enn å utelukkende holde ørene adskilt. Redigert 19.Januar.2017 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
b20 volvo penta Svart 19.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 Flotte saker. Prøv å avtal med selger at selger frakter båten til sønnafor stadt om det skulle bli salg. . Veldig lite hyggelig plass i stor båt om været skulle snu, og enda mindre hyggelig ombord i en 30 foter. Forhør deg også hvorvidt det er mulig å få satt skuta på vannet f.eks ved påsketider. Jeg trodde at hentingen skulle finne sted i nærmeste fremtid, hvilket hadde passet meg godt. Men, alt går så lenge det ikke er i ferien med guttungen. ;-) Hvor holder du til hen? tenkte jeg skulle ta en tur oppover i påska å gå over den, var noe småtteri som ikke virket av lanterner og diverse som jeg skulle ha ordnet, tror det var noe med kverna på toalettet som hadde satt seg også. har du noe tlf nr så kunne jeg ha slått på trån en dag så vi kunne ha pratet litt. tror jeg hadde lært utrolig mye om båten på en sånn tur:-). Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 Kalvåg er sør om Stad, så det er uproblematisk:-) Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 Hvor holder du til hen? tenkte jeg skulle ta en tur oppover i påska å gå over den, var noe småtteri som ikke virket av lanterner og diverse som jeg skulle ha ordnet, tror det var noe med kverna på toalettet som hadde satt seg også. har du noe tlf nr så kunne jeg ha slått på trån en dag så vi kunne ha pratet litt. tror jeg hadde lært utrolig mye om båten på en sånn tur:-). Lanterner og alt driftsmessig må selvsagt gåes over før avreise og prøvetur på et par timer. Dasskverna på båten er ting som godt kan repareres på overfarten. Skulle en få behov for å tømme ryggen og dassen ikke virker, så er det mange alternativ for å få tømt ryggen på anstendig vis uten nevnte do. Jeg holder til i Sarpsborg. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Lovart låring Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 Da er jo den eventualiteten allerede ute av verden. Kalvåg er sør om Stad, så det er uproblematisk:-) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Dykker Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 Går til Sarpsborg (og Moss). http://www.ulvan-rederi.no/produkter-og-tjenester/stykkgods/fartsomrader . Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 Går til Sarpsborg (og Moss). http://www.ulvan-rederi.no/produkter-og-tjenester/stykkgods/fartsomrader Se her ja! Dette er også en fullgod mulighet. utgiftene her vil vel også bli lavere enn f.eks å frakte den på veien med følgebil og bred last? Mulig regnestykket på å frakte den selv over flere dager, kontra med billig-skipper som skal ha vått og tørt, reise til Kalvåg pluss eventualiteter, å frakte den på en frakteskute er sån tålig det samme? . Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
b20 volvo penta Svart 21.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2017 Ja. Det er en mulighet det går ann å undersøke. Men må jo si at turen rundt høres veldig fristende ut. Så får vi til å ta den turen så velger jeg heller det enn å frakte den på båt?. Er jo greit å ha kjørt den et stykke når jeg skal begynne å kjøre rundt i Østfold med familien på slep?. Er nokk mye å sette seg inn i når man skal legge seg til med en så stor båt. Eller om vi er utpå å vi kommer åver litt grov sjø så er det greit å vite litt hvordan man skal kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2017 Ja. Det er en mulighet det går ann å undersøke. Men må jo si at turen rundt høres veldig fristende ut. Så får vi til å ta den turen så velger jeg heller det enn å frakte den på båt?. Er jo greit å ha kjørt den et stykke når jeg skal begynne å kjøre rundt i Østfold med familien på slep?. Er nokk mye å sette seg inn i når man skal legge seg til med en så stor båt. Eller om vi er utpå å vi kommer åver litt grov sjø så er det greit å vite litt hvordan man skal kjøre. Det er jo en knalltur, og det bør settes av god tid. Det kan bli lenge til neste gang du er i det området med egen båt igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 21.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2017 Det er en fin tur, syd for stadt til Stavanger er det stort sett innaskjærs. Hvis det er røft ved Stavanger er det greit å fly hjem og fortsette en annen helg. Få angrer på en slik tur. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2017 Som sagt over, Kalvåg er jo syd av Stad. Det er innaskjers hele veien ned til Sletta, umiddelbart nord for Haugesund. Dere følger hurtigbåtleia som er godt merket og er nærmest som en kanal, helt fra Fensfjorden( hvor Mongstad ligger) og ned til Bergen. Deretter blir det brede fjorder hele veien ned til Haugesund, Sletta, så Stavanger/ Tananger. Der må man gjøre opp status for Jæren mtp vær og sjø. Jæren er lang. Sørg for at drivstofftanken er ren. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2017 Jeg har og mulighet for å hjepe deg med transporten hvis Lovart kommer i knipe bare å si fra på Pm ..... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.