Jump to content

skipper på leid båt, tips & griseflaks!


hschrde

Recommended Posts

Heisann!

 

 

En kort historie som jeg bare MÅ dele:

 

Jeg var innom kontoret til utleieren på en båt vi skal seile en uke i Kroatia nå fra lørdag. Idet jeg sitter og venter, melder en skipper avbud... I Kroatia... Uken etter vi skal ned der... Med fersk fritidsbåtskipper satt jeg der og overhørte det... Med en følelse at her er det lov å være litt frekk...

 

Enden på visa, blir skipper for en uke til, denne gangen mer som et proffopplegg der jeg ikke kjenner gjengen. Men en uke ekstra seilferie uten å måtte betale noe mer! Ideelt siden jeg har lyst til å skaffe meg en slik erfaring også!

 

Så nå sitter jeg her og lurer på om det er noen som har gode tips for å gjøre turen best mulig. Hører gjerne om det er noen av dere som har erfaring fra å være skipper for en fremmed gjeng som gjerne ikke har så stor peiling på båt. Eller feks. hvordan er navtex fungerer... Rent teknisk er nok det det eneste jeg lurer på, men så kommer det jo ting som tilhører mer gruppepsykologi - vil jo at både de som leier og han som går god for meg får en bra

opplevelse! Ikke minst med tanke på at jeg gjerne tar flere slike turer...

 

 

Midtsommerbåthilsen fra

 

Hans Christian

Redigert av hschrde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...