Bvihovde Startet 23.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2017 Er det noen som vet om en trawler under 40 fot med tre lugarer? Helst av typen med stor flybridge og plass til lettbåten på taket? Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 24.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2017 Løfter denne litt da eg sjølv også hadde vert interessert i noko slikt. Tydelig at trawler tradisjonelt sett er litt "pensjonistbåt" innreda for eit par. Med så pass stort volum som man får av denne båttypen synes eg de fleste er dårlig utnytta. Ønsker meg tre lugarer, pentry bak og heller rundsitter framme slik at turen blir meir sosial for alle. Ser at trenden kanskje er i ferd med å snu litt i den retninga, men eg må fortsatt veldig langt opp i størrelse før eg finn ein trawler som eg liker løsningen på. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
MajorAndy Svart 24.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2017 Hvad med den nye Bavaria E40? Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 24.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2017 Den er jo faktisk litt kul. Uvant, og ikkje alt eg liker, men litt kul likevel. Skeptisk til å sitte så langt fra rutene i front når det regner og er mørkt. Eller man forserer eit stykke i grov sjø med masse sjøsprøyt. Så er det litt begrensa kva passasjere kan drive med som krever lys og. Det går bra med litt lys bak seg når ein sitt og køyrer, men mellom styrmann og ruta bør det ikkje være så mange forstyrrelser. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Havlengt Svart 24.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2017 Har E40 tre lugarar? Eg ser berre to på prospektet. ( + to bad ) Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 24.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2017 Kan fåes med tre og... http://www.yachtworld.com/boats/2016/Bavaria-E40-Flybridge-2922627/Swanwick-Marina/United-Kingdom#.WIdi7RvhA-U Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Bvihovde Svart 24.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2017 (redigert) Mangler et godt bakdekk for fiske da... Jeg tenker en viknes 1080 som er 4m bred og har større flybridge for eksempel. Redigert 24.Januar.2017 av Bvihovde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 24.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2017 1080 er vel min drømmebåt for tida ja, berre synd banken ikkje er like begeistra Ikkje ofte den dukker opp på finn.no heller. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Key Freak Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Tror det er vanskelig å finne en så "liten" trawler med tre lugarer. Jeg har lett litt, jeg også. Mye av volumet i en trawler går jo bl.a. med til et romslig og servicevennlig motorrom. Det er jo en del av konseptet. Kunne levd godt med en 1080, men noen trawler er det ikke... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
-morten- Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Om du ikke har begrensning i pris, så er dette min favoritt trawler! for en byggefinish og detaljfokusert båt! https://www.grandbanks.com/yachts/heritage/43eu/splash.cfm Tre lukkede cabiner er det jo ikke men du verden jeg tror dere hadde trivdes ombord! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Worry II Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Nordhavn 40 :-) http://www.nordhavn.com/models/40/ Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Nordhavn 40 :-) http://www.nordhavn.com/models/40/ Hmmm... det var prisen da, Worry... Men absolutt ikke meg i mot! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bvihovde Svart 25.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Tenkte 1080 mest som et eksempel på layout. Lommeboka gjør vel at en må holde ut med viknes 880 enda lenge... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Nordhavn 40 :-) http://www.nordhavn.com/models/40/ Den mangler vel en lugar den også, men fy flate for en båt. Det ligger en for salg i England, men det er en fresk pris :-) http://www.nordhavneurope.com/nordhavn-40-mity-mouse/ Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 (redigert) Hehe, nei men det er klart for meg hvorfor en innvendig smal trawler på under 40 ikke har 3 cabiner. Eller hva sier dere Key Freak og Tom ? Da heter det 40+, alternativt ikke trawler ? Redigert 25.Januar.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Blir nok vanskelig med så "liten"Trawler og tre lugarer. Jeg ønsker meg en Nordhavn 47, eller til "nød" en 43, men det er mye penger i mellom en skarve P42 og en sånn en :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 (redigert) P42 er det mange av oss her inne som har øverst på ønskelista. Var innom på Finn å titta på nye P43 akkurat nå. 30% større innvendig, skriver de. Får håpe den selger bra, så de kommer brukte etterhvert av de også ! Redigert 25.Januar.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 P42 er det mange av oss her inne som har øverst på ønskelista. Var innom på Finn å titta på nye P43 akkurat nå. 30% større innvendig, skriver de. Får håpe den selger bra, så de kommer brukte etterhvert av de også ! De er også rimelig kostbare, men utrolig flott båt. Annet bruksområde enn Nordhavn eller Selene for den saks skyld. Tror jeg har bliit "Gamlis" Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Med det du tilbakelegger i løpet av en sommer, både av feriedager og distanse.. er det lov å tenke tanken ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Blir nok vanskelig med så "liten"Trawler og tre lugarer. Jeg ønsker meg en Nordhavn 47, eller til "nød" en 43, men det er mye penger i mellom en skarve P42 og en sånn en :-) Det lå vel en ti år gammel 47 på Finn for en stund siden? 6,5 mill... Tror jammen jeg er i ferd med å bli gamlis selv, før jeg er 50! Nå ja, jeg har tenkt trawler lenge allerede. Og det er ikke lenge til vi ikke behøver tre lugarer. DA blir det plutselig en hel del å velge i. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Det lå vel en ti år gammel 47 på Finn for en stund siden? 6,5 mill... Tror den ligger for salg i Hellas egentlig. Stavanger Marinesenter lister den opp for salg. Det er sånn det foregår i utlandet. Samme båt for salg flere steder. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Tom når du sikler på Nordhavn har du blitt gamlis ja ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Tom når du sikler på Nordhavn har du blitt gamlis ja ?He he. Det visste jeg at du mente?Kan ha en Selene også, men den er nok litt gubbete den også? På en annen side, blir jeg nok rimelig gubbete før jeg kanskje får råd til en.? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2017 Er det noen som vet om en trawler under 40 fot med tre lugarer? Helst av typen med stor flybridge og plass til lettbåten på taket? Budsjett? Vi har også tittet mye på båter rundt 35-40 fot med tre lugarer. I utgangspunktet er jeg veldig fan av Viknes. Liker den enkle stilen, og det store anvendelige akterdekket. Tenker da også på dykke og fisketurer. Men som 3K blir lugarene ganske stusselige. Har også tittet mye på Princess og Fairline (mest annonser). Det jeg ikke er begeistret for er at man må opp i veldig store båter for å få tre lugarer. Den minste med tre lugarer er vel Fairline Squadron 43? Er heller ikke begeistret for to motorer. Vi kjører stort sett sakte, og trenger strengt tatt ikke to digre dieseldyr å vedlikeholde. For en tid tilbake var vi å tittet på en P380 som ligger i Stavanger. Likte forsåvidt konseptet, men båten var stygg (dårlig vedlikeholdt). Vi ble imidlertid litt overrasket over at båten ikke virket større. De to digre motorene under dørken tar jo utrolig mye plass, og det var heller semmert med stuerom ellers også. Kona mente vi ville få problemer med å få med oss alt vi har i den båten, og da snakker vi om å gå fra en Viksund på 30 fot. Den eneste vi har sett på så langt som vi har likt er egentlig Vaagen 40. Den hadde egentlig det meste ut fra mitt synspunkt. Både skrog og overbygg er bygget i sandwich, og vinduer var i isolerglass, så den er lun og fin i de kalde månedene. Den har en motor på V-gear, noe som gjør at man får motoren lengre bak, Det gjør at det er plass til to store sidelugarer, samt at det er god plass i motorrommet for service. Har også blitt litt mer opptatt av at neste båt skal ha flybride. Skulle gjerne hatt en Viknes 1030, men Viknes med flybridge synes jeg ikke ser ut i måneskinn. Av de båtene som er linket til blir Nordhavnen en klar favoritt Den har en framtoning som et "skip", det liker jeg! Videre virker det som om den har utrolig gjennomtenkte løsninger, og den er bygget for økonomisk drift. Liker det også Bavaria 40E var også et konsept jeg likte. Design som en vanlig flybridecruiser, men med en motor og designet for moderat fart og økonomisk drift. Tipper den kommer til å bli populær i markedet etterhvert. Det jeg synes er ulempen med de trawlerene jeg har tittet på er at de svir av litt vel mye plass til breie dollbord. Selvsagt praktisk når man beveger seg over le, men det går litt vel mye på bekostning av plassen ombord etter min smak. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kenneth 81 Svart 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2017 He he. Det visste jeg at du mente Kan ha en Selene også, men den er nok litt gubbete den også På en annen side, blir jeg nok rimelig gubbete før jeg kanskje får råd til en. Vi er vist flere som har blitt gubbete før tiden, jeg har siklet på Fleming i årevis allerede.... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.