Jump to content

Vakuumventil på bukh dv36,hvor sitter den?

HansT

Recommended Posts

Hei.

Sliter litt med litt blåaktig eksos på min bukh.

i manualen står det at vakuumventil kan være slakk eller trenger rengjøring,men klarer ikke å finne denne i verken verksted håndbok eller i delerlister.

er denne vakuumventilen den samme som står listet i delekatalogen som overtrykksventil,altså som sitter i blokka over oljefilter?

Og er denne grei og få ut og rengjort og satt inn igjen uten noen store problemer?

Hei.

Takk for svar!

var i håndboka til motoren det sto om vakuumventil,men mistenker at det kan være snakk om overtrykksventil.

har ikke noe merkbart oljeforbruk,og har bra komp i motoren(har målt,men husker ikke annet enn at de var like og innenfor det de skulle ligge på).

Ventiltetninger er også en mulighet,og det skal byttes nå i våres.

men vis det er en sånn vakuumventil/overtrykksventil som også kan lage slike symptomer så er det jo like greit og få sjekket den også samtidig tenker nå jeg,så er derfor jeg lurer litt på dette.

Lagt til,

dyser er også sjekket og justert så disse skal være bra.

Redigert av HansT (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...