SeilJon Startet 28.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2017 Hei alle. Er ute etter tips om konkrete steder som har muligheter for båtplass hvor en kan bo hele året. Dette da i Bergens området. Har søkt selvsagt på nettet og lest det jeg klarer å finne, desverre er de fleste forum trådene nokså gamle og flere ting er utdatert. De to stedene jeg vet om er Solheimsviken og Marineholmen som er drevet av GC Riber. Utover det så her jeg ikke funnet så mye. Vet at mange har gode tips om å bo i båt, men akkurat nå er det største problemet å finne et sted å parkere den Setter pris på de rådene dere kan komme med. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 28.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2017 Tror det også går an å bo på Elsero. Har du hørt med GC Rieber? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Arkimado Svart 28.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2017 (redigert) Tror det også går an å bo på Elsero. Har du hørt med GC Rieber? Hei. Elsero tror jeg ikke det går og ligge. Deler av bryggene er fjernet, og det som er igjen skal snart fjernes. Det bygges nye leiligheter der. Redigert 28.Januar.2017 av Arkimado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeilJon Svart 28.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2017 Takk for kjappe svar. Tror ikke Elsero er mulig. Som Arkimado sier så holder de på å bygge det store lelighets prosjektet. Har sendt inn søknad til Riber. men tror de har en del på venteliste. Men trenger ikke være så sentrumsnært. Men at havnen ønsker fastboende og at der er et service opplegg, minimum vaskemaskin tilgang. Sitér dette innlegget Link to post
Baylife Svart 29.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2017 Kan hende Strusshamn på Askøy er en mulighet. Tror det er kystlaget som drifter den marinaen, og kystlag pleier jo å være positive til det meste Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 29.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2017 Det ligger en del båter med fastboende langs kaien bak Vilvite-senteret. BOH vet sikkert noe om denne ordningen. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 29.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2017 (redigert) Bak VilVite er Marineholmen, og det er samme eier som Solheimsviken marina (GC Rieber). De tillater båtboere, men det er nok venteliste. Redigert 29.Januar.2017 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Guano Svart 30.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2017 Hva med havnene i/rundt Dollviken? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2017 Ingen av havnene i Dolviken har båtboer-forhold; slik som bla dusj- og vaskemuligheter på land. Selv vann er vanskelig mellom oktober-mars. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Guano Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Ingen som vet av noen? Leker med tanken selv og siden jeg jobber ved flyplassen er det 'fana-området' som er aktuelt for meg. Dusj/vask på land kan jeg klare meg uten men vann er selvsagt helt nødvendig Sitér dette innlegget Link to post
SeilJon Svart 2.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Har funnet et par steder som har havn med vaskemaskin og dusj anlegg, men det jeg finner er stengt på vinteren. Så det passer ikke helt. Sitér dette innlegget Link to post
Guano Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Er det vask/dusj fasilitetene som er vinterstengt? Funnet havner som tillater bobåter? Hvilke? Er jo viktig at de ligger litt skjermet for høst og vinter været også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.