Fjelldame Startet 6.Februar.2017 Del på Facebook Startet 6.Februar.2017 Båten er 430 cm lang, og produsert av Ulseth båtbyggeri. Usikker på alder, men kanskje 25 - 30 år gammel? Jeg har en kjøper, men vi er begge usikre på hva som er riktig pris. Det er en flott robåt, men den er ikke spesielt godt vedlikeholdt. Vinterlagret inne. Liten skade i skroget, som per nå er tettet med smør (!). Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Jeg trodde ikke slikt egentlig var verd noe. Men for den rette kjøper har alt sin pris. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Worry II Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Pengeverdien det nok vesentlig mindre enn bruksverdien, der den ligger ved et vann på høyfjellet. Hva mener du som skal selge den at den det verdt ? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Hadde jeg hat bruk for en slik båt ville jeg vel kunne betalt noen tusenlapper for den. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 To flasker øl. En til den som selger, og en til den som kjøper. Så skåler man for en god handel. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Båten er verd det markedet er villig til å gi. Har du en kjøper, ville jeg slått til om det er slik at du vil bli kvitt den. Før eller senere, kommer det sikkert en som er villig til å betale mer, men er du klar for vedlikeholdet frem til denne neste kjøperen eventuelt dukker opp? RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Lalima Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Hei Betalte 23000,-for en ny 15 fots trebåt i 2012,så jeg ville tippet 5-6tusen for denne. Forutsatt at den er fri for råte. Noen arbeidstimer og en kanne owatrol så blir dette en flott båt igjen. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Februar.2017 Del på Facebook Svart 7.Februar.2017 Spørs litt på alternativkosten... Ser at det er på fjellet. Om det allikevel er relativt sentralt, en kan kjøre båten rett ned til vannet med bil, den interesserte har båthenger og kan ligge og lurke på Finn.no til det dukker opp en robåt som gjør sammen nytta for "ingenting" i nærheten, ja da er prisen ikke særlig høy. Om båten må fraktes inn to timer til fjellvannet med snøscooter om vinteren og det vil være et stort og kostbart prosjekt å få til med en ny båt, ja da bestemmer vel du prisen. Båten i seg selv tror jeg ikke har noen vesentlig verdi utover det en kjøper evt. vil gi. Men kanskje om du reparerer skaden og fresher den opp, legger den ut på finn og ikke bor så grisgrendt til at folk ikke gidder. ----- Men om jeg skulle solgt til noen jeg kjente som skulle bruke båten der den ligger.. tja... 2500,- for at det skal være mer enn ingenting. Solgt til noen jeg ikke ante hvem var... kanskje 3500,-, eller noe mer. Og om jeg ikke (lengre) hadde noen interesse av båten og regner med at den kommer til å forfalle og råtne bort fordi jeg ikke skal bruke den selv lengre, ja da hadde jeg vært kapabel til å gi den bort hvis den ble brukt fremfor å la den ligge og råtne. Bedre at noen har glede av den enn at den ligger og råtner. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 7.Februar.2017 Del på Facebook Svart 7.Februar.2017 Ville vel si 4-5000.- Som andre også anntyder,: noen timer med oppussing, lakk/olje, bunnstoff etc, så blir dette en veldig fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.Februar.2017 Del på Facebook Svart 7.Februar.2017 Ville ikke betalt mer enn 500-1000 for den! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Havlengt Svart 7.Februar.2017 Del på Facebook Svart 7.Februar.2017 Teoretisk så har nok båten ein pengeverdi på nokre tusen ( som nevnt over ) Blir båten pussa opp og vedlikehalden så varar den i mange år. Men, blir båten overteken for å brukast I fjellvatnet der den ligg, og ny eigar ikkje har naust eller anna innandørs lagring, så vert den ikkje gammal.. Då ville det vore betre å bruka pengane på ein plastbåt. Så er det slik at ein trebåt har veldig få interesserte kjøparar ihht. tilsvarande plastbåtar. Skal du ha ut salgspotensialet bør du reparera og pussa båten før salg. Er dette uaktuelt, så er eg redd at det endar opp med ein 0-forretning. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 7.Februar.2017 Del på Facebook Svart 7.Februar.2017 Verdien av båten slik den ligger, er en to-tre tusen. Men salgsverdien, må basere seg på hva det koster å få en tilsvarende båt transportert til det stedet den skal brukes. Og er dette på fjellet der den nå ligger, bør selvsagt transportkostnadene bli et tillegg til selve verdien av en gammel trebåt når den skal selges. Men som ellers, det er markedet som bestemmer, og her hva kjøperen din er villig til å betale utfra de argumenter som framføres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.