Jump to content

Verdens største seilyacht til Kristiansand


alidal

Recommended Posts

Det siteres i Dagbladet: "Vi vil vise at forurensende diesel-motorer ikke lenger er nødvendig." Jeg vil tro at det er dieseldrevet generatorkapasitet som overgår fremdriftsmaskineriet til de fleste av medlemmene her på BP, men det hadde jo vært stilig om jeg tok feil. Ser ikke spor av solcellepaneler eller vindturbiner.

Link to post
Share on other sites

Nuvel...den kan altså ikke klassifiseres som en seilbåt, men en seil assistert yacht. Skulle jo vært interessant å fått se

hvilken effekt de klarer å få utav seilene kontra motor. Uansett er nok miljøfotavtrykket så gigantisk allerede i byggingen,

så det blir lite interessant å prate om miljøperspektiv som fremdrift....

Link to post
Share on other sites

Utenfor kontorvinduet tidligere i dag, innimellom snøbygene:

 

bilde

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Det siteres i Dagbladet: "Vi vil vise at forurensende diesel-motorer ikke lenger er nødvendig." Jeg vil tro at det er dieseldrevet generatorkapasitet som overgår fremdriftsmaskineriet til de fleste av medlemmene her på BP, men det hadde jo vært stilig om jeg tok feil. Ser ikke spor av solcellepaneler eller vindturbiner.

 

  • Diesel powerplant: two MTU 20V 4000 ML73 3,600 kW lineshaft engines
  • Electric powerplant: four 1,050–2,050rpm 2,800 kW hotel generators driving two 4,300 kW lineshaft motors

 

https://en.wikipedia.org/wiki/A_(sailing_yacht)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...