Jump to content

Demontere turtellere Windy Scirocco

mmosberg

Recommended Posts

Mitt instrumentbord er en generasjon nyere med plass til kartplotter i midten. Har ikke noe bilde for hånden, men regner med innfestingsmetoden er den samme.

Jeg fikk en bekjent i Sverige til å handle for meg her https://www.autoexperten.se/produkt/display-till-85-mm-instrument/ da de ikke sender til Norge. Bytter kun timeteller LCD.

Redigert av mmosberg (see edit history)

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Fant ut av det. Det er ingen skruer i chrom ramma. Lurte fælt på hva jeg skulle gjøre. Først demonterte jeg himlingen ved sikringspanelet nede i stikkabinen, men det hjalp ingenting. Tok så ut magnetkompasset og stakk hånda inni. Kunne da kjenne at instrumentpanelet var skrudd med treskruer. Ble først forbannet og tenkte at fy f_en så dumt å lime chrom ramma oppå skruene. Men da jeg begynte å bryte forsiktig på ramma så kom den rett ut. Den sitter på 4 gummibelagte pinner og kan enkelt tas ut. Se bilder:

bilde

bilde

Deretter var det plankekjøring å skru løs selve turtellerene:

bilde

bilde

Redigert av mmosberg (see edit history)

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...