Båtlykke Startet 9.Februar.2017 Del på Facebook Startet 9.Februar.2017 Leste i et tidligere nummer av Båtmagasinet at merkingen og leden i Indre Oslofjord er/blir endret. Det ble derfor anbefalt på det sterkeste å fornye kartverket i båten. Er noen kjent med om dette allerede er gjort, og at en derfor trygt kan kjøpe nye papirkart og kartbrikke til plotteren? Skal det i så fall stå 2017 på kartet? Sitér dette innlegget Link to post
Båtlykke Svart 15.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Er det ingen som har oversikt over dette? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 (redigert) Hvis du skal ha helt oppdaterte kart så kan løsningen være såkalt orint-on-demand fra Kystverket. Kartene du får derfra er oppdaterte til og med siste utgave av Den Norske Los, i skrivende stund desember 2016. Mer info får du på nettsidene til Kystverket. Vet ikke hvor lang tid det tar å få de trykket opp eller hvor mye det koster. Nyeste kart i Båtsportserien, som jeg fant på nett, er fra 2015. Foreslår at du kontakter utgiveren for å høre om de kommer med ferskere kart i år. Håper dette var til litt hjelp! Redigert 18.Februar.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Blingset litt når jeg skrev, ser jeg...men mesteparten er vel fremdeles riktig? Regner vel med at kartbrikker blir ajourførte med regelmessige mellomrom? Når det gjelder indre oslofjord har jeg oppdaget flere nye sjømerker ni i høst/vinter, ved Osloøyene, Ildjernet, Fyrsteilene blant annet. Har ikke vært lenger ut i fjorden siden oktober, så det kan vel jende at det har kommet flere der. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sverre--- Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Her finner du pdf-er som viser hvordan den nye merkingen av Oslofjorden blir. http://www.kystverket.no/Maritim-infrastruktur/Utbygging-av-fiskerihavner-og-farleder/Farled-Oslofjorden/slik-blir-sjomerkingen-i-oslofjorden/ Dessverre har de ikke lagt ut posisjoner for de enkelte instalasjonene, men det finner du vel i EFS' ene. Bare å sette seg ned og oppdatere kartene du allerede har ;) http://www.kartverket.no/efs/#/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.