Jump to content

Yanmar turtall/timeteller, displayet usynlig i perioder, reparere?


storken28

Recommended Posts

Jeg har ein Yanmar 3YM20 (DIESEL!) og er veldig fornoyed med motoren,Men jeg ha probleme med den kombinert timer/omdrieings teller. Instruement tavle er det nye"B"type.Tallene på timer teller plutselig forsvinner for å kommer igjen etter flere dager. Innimellom kan det sa vidt leses i dette tidsrom.(veldig svakt)

 

Der er ingen synlige skader på ledninger,jeg tror feilen ligge inn i instuement. jeg ha ikke prøved å åpne den ennå og veit ikke om jeg burde.

 

Er der noen som ha samme problem og som veit årsaken, og om det kan fikses.?

 

Godt råd trengs 

Link to post
Share on other sites

Hei Alidal,

 

Tusen takk for rask og meget informativ svar.Det er rart når en verdens omspenende produsent ikke kan  klare å lage utstyr uten liggende problemer. Jeg er sikkert på at der er mange som har hatt samme problem,noe som denne artikkelen beviser.

 

Er det meningen at silikonrubber, etter fjerning, skal erstattes med ny som det tuben vises i bildet?

 

Jeg må spørre, har du hatt  problemet selv og gjennomførte den rep som du beskriver?

Link to post
Share on other sites

Har hatt to stk. Yanmar 3ym 20, og flere  Yanmar GM motorer( 22,5/27hk). Utrolige bra motorer. Hadde aldri noen problem overhode med disse motorene, også innkl., innstrumentet for turtall/timeteller. Har imidlertid lest en del på div. utenlandske forum,o.l., at det som du henviser til har vært en " gjennganger" på en del av denne  type B innstrument  på 3 YM motorene. Tror dette var spesiellt på de tidligste modellene av motorene, men er ikke helt sikker.

Link to post
Share on other sites

Motoren mitt, ein3YM20  er ein 2008 model. Problemet oppstå tidlig siste sesong.

Bortset i frå ein løse ledning kontakt på start solenoid i frå start knap ha ikke der vart noen problemer, motoren går som ein klokker.

 

Tidligere hadde jeg ein 2GM20F i frå 1998, når denne motoren tok dagen fantes der ikke antydning til rust eller corrosjian på motor.Måling var så å si perfekt.

Det samme kan ikke sies om de nye, eg klaget til forhandler og fikk til svar at det nye miljø kravene til måling var årsaken.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...