Frissy Startet 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Februar.2017 Da nærmer det seg slutt på FM radio og jeg må få dab inn i båten. I båten sitter det en type bilradio med "gammeldags" bilradio med løst deksel....Se bilde Åpnet skapet den sitter i og der er det følgende kontakter bak.... se bilde. Er dette standard slik at jeg kan kjøpe en ny radio med dab og den vil fungere? Eller må det kjøpes ny koblinger mm? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2017 Jeg byttet til dab og det var ikke endringer på min radio. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2017 (redigert) Din gamle radio har DIN kobling så en ny vil passe rett i kontakten.FM antennen ser også ut som har riktig størelse på bildet.Da gjenstår det bare å ta stilling til hvilken løsning du velger til DAB+ motaket.Vindusantenne,utvendig antenne eller DAB splitter. Redigert 12.Februar.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 13.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2017 Din gamle radio har DIN kobling så en ny vil passe rett i kontakten. FM antennen ser også ut som har riktig størelse på bildet. Da gjenstår det bare å ta stilling til hvilken løsning du velger til DAB+ motaket. Vindusantenne,utvendig antenne eller DAB splitter. JA da var det da.... Hva kan jeg få til? Hva er lettest og funker?? Dette er under dekk i en seilbåt og jeg vil helst ha minst mulig arbeid..... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 13.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2017 Jeg kan ikke mer om dette enn at jeg hadde tatt med meg radioen til en butikk som selger radioer og fått råd der... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2017 Vindusantenne kan du nok glemme såfremt du ikke har vinduer som er 30-40 cm høye. Dessuten vil antennen fort komme i skygge av båten. Ala, seiler du nordover langs vestlandskysten, vi du få redusert mottak om antennen er i BB vindu.. Kjøp en enhet som har god lydkvalitet. I bilen monterte jeg en Sony DAB+ bilstereo. Jeg har i ettertid lest at Sony ikke nødvendigvis er best på lyd... og siden DAB-lyden er veldig flat og "følelsesløs" så er ikke middelmådig lydkvalitet med på å gjøre det lettere å høre hva som blir sagt på radioen. Men det er kanskje en annen debatt :) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 JA da var det da.... Hva kan jeg få til? Hva er lettest og funker?? Dette er under dekk i en seilbåt og jeg vil helst ha minst mulig arbeid..... ;) Har du utvendig FM antenne hadde jeg kjøpt en DAB+ splitter. Enkelt og bedre enn vindusantenne. Dog virker ikke DAB+ splitter hvis eksisterende antenne har elektronisk antenne forsterker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.