MegaTrondy Startet 13.Februar.2017 Del på Facebook Startet 13.Februar.2017 (redigert) Ser på en båtplass, men finner ikke ut hva den vil koste meg. Båten min er 25 fot og ca. 3 meter bred. Her er prisene: https://baatplassen.no/bildearkiv/63/63252/1486972740.jpg Redigert 13.Februar.2017 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 5120,- Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Hvis båten din er 3 meter bred eller 10 fot burde det bli 10x2 + 25/2 = 32,5 l-b enheter Prisen blir da 5200,- hvis jeg skjønner systemet riktig. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Jeg tok utgangspunkt i at 6 meter = 9,7 fot. Derfor differansen. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Jeg tok utgangspunkt i at 6 meter = 9,7 fot. Derfor differansen. Hvis vi sier 19,7 fot er jeg enig... Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 He, he..... 19 ja Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 13.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Hvorfor kan ikke de ta betalt etter bredde som de fleste gjør? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Det tror jeg du må spørre utleier om. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Hvorfor kan ikke de ta betalt etter bredde som de fleste gjør? Jo lengre båtene er jo mer plass vill de kreve og desto færre båter får plass innenfor ett gitt område. De samme pengene skal inn og da er det ikke mer en riktig at båtens totale størrelse ligger til grunn for beregningen. De fleste burde gjøre som de færreste! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Dette var en komplisert måte å beregne prisen på, forstår ikke fordelen for hverken utleier eller leietaker. Hos oss er det kvadratmeterpris, største lengde ganger største bredde og ferdig med de. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Cral Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 http://florvagbatforening.com/index.php/component/content/ disse svarer sikkert også. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
dieselfan Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 (redigert) har båt i tre forskjellige havner, de har tre forskjellige måter å beregne på... og nå har to av havnene skiftet modell for opplag, det blir artigere for hvert nytt påfunn.. jeg sparer nå på å bytte om mellom opplag og brygge på disse to.... vittig... Redigert 13.Februar.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 (redigert) Jeg vil bare vite hva det koster jeg, så kan de gjerne leie inn supercomputer eller kjøre kalkulatoren varm for å regne det ut. Men utrolig irriterende å legge utregningen av alle slags rare løsninger og modeller på kunden.. minner meg om hvordan det var å betale isdn i gamledager, eller betalingsmodeller for tv og modell. Månedsleie, pluss leie av ditt og datt, og "gebyr" for noe fjas osv. Bare surr og som kunde sitter i igjen med en jevn strøm ut av lommeboka som vi ikke skjønner en dritt av. Som kanskje er det tilbyder ønsker? Hva om tilbyder skriver noe a la:Båtplass, maksimal lengde xx fot, max bredde xx, pris xxxx,- pr mnd. Det kan jo ikke være så vanskelig? ------------- Der jeg ligger på sjøen er prisinga etter bredde, enkelt og greit. Opplaget på land er sånn ca en maxpris basert på lengde, men samtidig litt etter vær og vind og hvor mye jeg hjelper til selv uten at noe er avtalt, har bare opplevd å betale mindre enn jeg ventet når jeg har hjulpet til, men ikke alltid :-) Uansett drit kjedelig å stå å glo så da er det greit å hjelpe til der jeg kan. Redigert 13.Februar.2017 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Det her var vel heller ikke såå vanskelig. Dobbel bredde + halve lengden - ikke så komplisert det vel? Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 4.0m 31fot 15000,- sesongen.. Leiter etter bedre/billigere plass Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Der jeg ligger gjelder det gode gamle at "den man snakker sist med snakker man best med), altså litt trynepolitikk. Betaler 6500,-. for året der strøm kommer i tilegg. Selve plassen forandrer seg ettersom hvem eier snakker best med, pr. i dag så kommer jeg med nød og neppe inn med Enes 25 med bredde 2,65m.. Var 3m. tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 4.0m 31fot 15000,- sesongen.. Leiter etter bedre/billigere plass Det var da veldig dyrt syns jeg, med mindre det følger med en del greier i prisen... Husker aldri hva jeg betaler egentlig ;-) .. men vet at jeg aldri har betalt over 10 000,- noen gang for en sesong på sjøen, ikke sommersesong (Østfold) eller boblehavn om vinteren i indre Oslofjord. Er 39 fot og trenger 4.5 bredde. Jeg har aldri hatt noen kommunal plass heller, kun kommersielt. Vil tro det er lett for deg å finne en billigere plass. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 (redigert) 4.0m 31fot 15000,- sesongen.. Leiter etter bedre/billigere plass I Leangbukta i Asker koster 4 m bredde 8220,- i leie for sommersesongen. Redigert 13.Februar.2017 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 14.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2017 (redigert) Er ikke lett å finne billigere plass dessverre. Etterspørselen er lang og folk står år på venteliste de flest steder i Bergen. Noen steder har de sluttet å føre opp nye på ventelisten. Derfor er det bare de dyre som er "lett" å få plass hos. Betalte tidligere nesten 7000 for plass til en 16 fot båt. Billigste plassen jeg fant i fjor som jeg sa ja til kostet 8500 for 3 meter åpning (til min 25 foter), noe som egentlig var litt knapt. Det var så vidt plass til fendere. Det er også et stykke fra Bergen. Anlegget er i dårlig stand. ref. andre ilegg av u.t. - derfor jeg bytter. Står nå på venteliste hos flere. Den ene foreningen er det bare 14 foran meg i køen, men det er 12 plasser som skal fordeles. Krysser fingrer og tær. Fikk tilbud om en plass i dag til 11.000 kroner i året 30 min fra byen, men vil se om jeg får den til 5000 først. Er som sagt bare nummer 14. Redigert 14.Februar.2017 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.