Jump to content

Båtferien sommer 2017, hvor går turen i år ?


Worry II

Recommended Posts

Uten langturbåt (enda) blir det en god uke med tur i Ryfylke, Tysvær, Karmøy og Feøy. Ikke like lange distanser som andre opererer med, men like mye kos ;-)

Sånn blir det for oss også i år, må dele opp ferien (hvis jeg får ferie) i kortere bolker pga kaos prosjekt på jobb.

Får prioritere fangst, fiske og holmekos fremfor seiling i år, er uansett ikke noen straff å være på båttur i ryfylke.

Feøy har vi aldri besøkt, blir alltid hgsd, Røvær eller Utsira når vi farer forbi de trakter. Så da har vi ihvertall ett mål for ferien :-)

 

Kanskje det du og skulle satse på Uglesett? Vestlandet byr på akurat det du ber om, fredløse bukter helt for deg selv, selv midt i fellesferien.

Og en fantastisk natur.

Og av og til fint vær, det kan ihvertfall ikke utelukes helt.

Hjertelig velkommen skal du være :-)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

God plass i havner på svenskekysten frem til industri arbeider semester i Sverige. Ca 17juli blir det trangt over natten. Lå i hunnebostrand par netter i ferien for fire år siden, og da øket tilogmed havneavgiften med 120 spenn over natten. Pga industriarbeider semester. Det tilsvarer fellesferie ble jeg fortalt.

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

Planlegger å komme meg enda et stykke sydover i Sverige i sommer, forbi Hamburgssund i det minste. Samtidig har jeg veldig lyst å komme meg nedover mot Sørlandet også, så det blir nok to hovedturer med båten denne sommeren også. Noe mer nøyaktig planlegging enn det kommer jeg ikke til å foreta, så får vind, vær og tid avgjøre hvor jeg havner.

 

Jeg ønsker også å skygge unna det verste kaoset, så første halvdel av båtferien skjer i midten av juni, mens andre halvdel tas i begynnelsen av august.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...