Jump to content

Flere som har fått innvilget en fast båtdag året gjennom?

Dykker

Recommended Posts

Er det flere som har fått innvilget en fast båtdag med overnatting året gjennom?

Jeg var svinheldig og fikk godkjent (fra rederinnen) søknaden allerede i mars 2016.

Jeg la inn begrunnelse med at det er utrolig mye å passe på i båten. Ikke minst støv. 

Jeg har en fast båtdag hver uke med overnatting. Koser meg som bare det. Eberspracheren gir

god og lun varme, og jeg sørger selvfølgelig for å støvsuge båten når jeg er der (det var jo kriteriet).   :yesnod:

Noen flere som har en slik ordning? Eller er det bare jeg som er spik spinne båtgal?

Stua en dag i uka. :flag_bp:

bilde

Skjønner ikke helt problemstillingen. Må slikt innvilges?  :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Flott det, båten trenger jo selskap den også. Jeg har båten inne , så det er ikke så hyggelig å overnatte i den da, men er jo innom støtt og stadig for å "ordne" litt. Men det er rederinnen blitt vant med. Nå nærmer sesongen seg veldig fort, så da gleder vi oss. Starter du opp volvo'ene innimellom når du er i båten?

Så båtgal som jeg er irriterer det meg litt at jeg ikke har kommet på det av meg selv...  :giggle:  Jeg har ikke hatt noen fast båttdag, og siden jeg jobber turnus er det ikke like lett å få til på en fast dag heller, men jeg er absolutt fristet av tanken på relativt regelmessige overnattinger i båten hele året gjennom. Hittil i år har jeg fått bare tre, men det er vel ikke umulig at den fjerde kanskje kommer nå i helga. Så skal jeg prøve å få dette til regelmessig, om enn på forskjellige ukedager innimellom!

Redigert av Pequod (see edit history)

Nei, du har ikke skjønt det, Dykker, det er bortkastet!

Om du for eksempel sitter i båten, i ro og mak, og spleiser tau, leser en bok, skriver dikt, vasker eller bare slapper av, så er det bortkastet for det kan du jo gjøre hjemme.

Om du skifter oljer, så er det bortkastet, for du behøver jo ikke å starte motorene.

Å planlegge en tur på svenskekysten til sommeren, så er det også bortkastet, for den turen kan du ta med bil eller tog.

Du trenger heller ikke diesel til turer til Danmark eller Tyskland, der går det ferger, så det er bortkastet.

Med andre ord; selg båten og bruk tiden på noe som er mer fornuftig! :giggle::rolleyes::confused:

Men jeg bruker jo båten gjennom vinteren. Har fine båtturer da også. Kan ikke skjønne at noen synes jeg må selge båten bare fordi jeg har den på vannet og reiser på turer også på vinteren.

Båter er vel til for å brukes også på vinteren. Mesteparten av båtfolk i landet bortesett fra østlandet gjør jo det.

Jeg har IKKE noen planer å selge båten! Jeg er glad i sjøen, både over og under vann uansett årstid.

(PS! Selger heller IKKE dykkerutstyret, flott å dykke på vinteren også)

Mitt motto er at båtliv og båtturer også er flott selv på vinteren. 

.

Zitts innlegg var nok myntet på Uglas infame sure oppstøt Dykker, men den tok du vel...

Når jeg bodde i norge om vinteren hadde jeg ofte såkalte fisketurer i båten for meg selv, var ikke alltid det ble fisket...

Hadde utrolig mange fine turer om vinteren, med flat hav, sol og stille, og temp ned mot 0..

Var det meldt sterk storm, tok jeg også av og til overnattinger i havnen, for å passe på fortøyninger.

Ang dykking, så var det alltid vinteren som var sesong der vest for oss, best sikt i sjøen da...

Glalaks.. du hoster litt i kveld... Begynner å bli syk kanskje ? 3-fots.....

Jeg skal ta det opp hjemme. Har vært litt rar i kroppen i hele vinter faktisk. Problemet er at vi nettop kjøpte bil istede for båt. Noe om at bil er viktigere enn båt.. osv.. jaja

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Men jeg bruker jo båten gjennom vinteren. Har fine båtturer da også. Kan ikke skjønne at noen synes jeg må selge båten bare fordi jeg har den på vannet og reiser på turer også på vinteren.

Båter er vel til for å brukes også på vinteren. Mesteparten av båtfolk i landet bortesett fra østlandet gjør jo det.

Jeg har IKKE noen planer å selge båten! Jeg er glad i sjøen, både over og under vann uansett årstid.

(PS! Selger heller IKKE dykkerutstyret, flott å dykke på vinteren også)

Mitt motto er at båtliv og båtturer også er flott selv på vinteren. 

.

Nei, du kan føle deg helt trygg, Dykker, jeg synes absolutt at du bør bruke båten hele året!

På tross av at jeg har en kalesjebåt, så hender det fra tid til annen at jeg tar meg en overnatting i båten selv om vinteren. Hadde jeg hatt så flott båt som deg, hadde jeg antagelig meldt flytting for lengst.

Nå venter jeg på snøen, som aldri kommer, så nå har jeg presenning over båten, og da blir det litt mer styr for småturer. Ellers er jo båtværet helt strålende om vinteren.

Ønsker deg et laaaangt båtår!!! :yesnod:

Ser den ! Viktig å ha den på stell først. Hva er det den rare kroppen har lyst på for type båt, da ?

Har sett på amerikanske båter under 30 fot stort sett. Favoritten er vel rinker 260/280.. Liker de godt:) men blir nok ikke med det første. Er stort sett bare jeg som foreløpig vil dra på lengre turer i båt så da holder skibsplasten enn så lenge..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...