Dykker Startet 15.Februar.2017 Del på Facebook Startet 15.Februar.2017 Er det flere som har fått innvilget en fast båtdag med overnatting året gjennom? Jeg var svinheldig og fikk godkjent (fra rederinnen) søknaden allerede i mars 2016. Jeg la inn begrunnelse med at det er utrolig mye å passe på i båten. Ikke minst støv. Jeg har en fast båtdag hver uke med overnatting. Koser meg som bare det. Eberspracheren gir god og lun varme, og jeg sørger selvfølgelig for å støvsuge båten når jeg er der (det var jo kriteriet). Noen flere som har en slik ordning? Eller er det bare jeg som er spik spinne båtgal? Stua en dag i uka. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Skjønner ikke helt problemstillingen. Må slikt innvilges? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
jeb Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 jeg og jobber med saken regner med at det går i orden nå i mars Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Worry II Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Jeg har hatt denne avtalen siden jeg giftet meg i 2013, Dykker :-) Kan velge mellom onsdag og torsdag. Men gjelder kun fra påske til november. Båten er alltid på stell og begge får sin egentid. Dessuten får jeg og bikkja flere helger alene på tur, da hun liker å gå i fjellet i tillegg til båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Dette høres utrolig hyggelig ut.... for min del er det dessverre ikke helt der ennå, da jeg pt kjører rundt på de små som er med på div fritidsaktiviteter.....Men på sikt burde jo dette gå an å få til:) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Søker ikke om slikt. Man er da herre i eget hus...? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Helt normalt det der! Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Flott det, båten trenger jo selskap den også. Jeg har båten inne , så det er ikke så hyggelig å overnatte i den da, men er jo innom støtt og stadig for å "ordne" litt. Men det er rederinnen blitt vant med. Nå nærmer sesongen seg veldig fort, så da gleder vi oss. Starter du opp volvo'ene innimellom når du er i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Søker ikke om slikt. Man er da herre i eget hus...? Jeg kjenner deg ikke, Lady B, men vil anta at dette utsagnet,... eller spørsmålet, kom fra en kvinne ? :-) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 Jeg tar en og annen natt på land i vinterhalvåret... Det er liksom helt greit det også av og til.. (Har ikke badekar i båten) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Pequod Svart 17.Februar.2017 Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 (redigert) Så båtgal som jeg er irriterer det meg litt at jeg ikke har kommet på det av meg selv... Jeg har ikke hatt noen fast båttdag, og siden jeg jobber turnus er det ikke like lett å få til på en fast dag heller, men jeg er absolutt fristet av tanken på relativt regelmessige overnattinger i båten hele året gjennom. Hittil i år har jeg fått bare tre, men det er vel ikke umulig at den fjerde kanskje kommer nå i helga. Så skal jeg prøve å få dette til regelmessig, om enn på forskjellige ukedager innimellom! Redigert 17.Februar.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Whiskey Svart 17.Februar.2017 Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 Girer opp til sesong her, har søknad inne, håper på å få tirsdager, det er ellers den kjedeligste dagen i uka. Men blir jo prosjekter nå imens den står på land... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
glalaks Svart 17.Februar.2017 Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 Er så kjedelig inni den mørke låven der båten står nå. Uansett litt stusslig i liten båt alene;) om sommeren er det været som gir båtdager. 20 grader og oppover er kvalifisert. Men ikke overnatting.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 17.Februar.2017 Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 Er så kjedelig inni den mørke låven der båten står nå. Uansett litt stusslig i liten båt alene;) om sommeren er det været som gir båtdager. 20 grader og oppover er kvalifisert. Men ikke overnatting.. Glalaks.. du hoster litt i kveld... Begynner å bli syk kanskje ? 3-fots..... Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 17.Februar.2017 Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 Høres ut som munn og trefotssyke Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Dykker Svart 17.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 Med en fast båtdag i uka får man jo som bonus 52 ekstra overnattinger hvert år i tillegg til de ordinære. Det synes jeg er kjekt! . Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Bruk for all del tiden til noe mer fornuftig enn å bo i en båt på feks en opplagsplass i februar. Bortkastet. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Nei, du har ikke skjønt det, Dykker, det er bortkastet! Om du for eksempel sitter i båten, i ro og mak, og spleiser tau, leser en bok, skriver dikt, vasker eller bare slapper av, så er det bortkastet for det kan du jo gjøre hjemme. Om du skifter oljer, så er det bortkastet, for du behøver jo ikke å starte motorene. Å planlegge en tur på svenskekysten til sommeren, så er det også bortkastet, for den turen kan du ta med bil eller tog. Du trenger heller ikke diesel til turer til Danmark eller Tyskland, der går det ferger, så det er bortkastet. Med andre ord; selg båten og bruk tiden på noe som er mer fornuftig! Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Men jeg bruker jo båten gjennom vinteren. Har fine båtturer da også. Kan ikke skjønne at noen synes jeg må selge båten bare fordi jeg har den på vannet og reiser på turer også på vinteren. Båter er vel til for å brukes også på vinteren. Mesteparten av båtfolk i landet bortesett fra østlandet gjør jo det. Jeg har IKKE noen planer å selge båten! Jeg er glad i sjøen, både over og under vann uansett årstid. (PS! Selger heller IKKE dykkerutstyret, flott å dykke på vinteren også) Mitt motto er at båtliv og båtturer også er flott selv på vinteren. . Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Zitts innlegg var nok myntet på Uglas infame sure oppstøt Dykker, men den tok du vel... Når jeg bodde i norge om vinteren hadde jeg ofte såkalte fisketurer i båten for meg selv, var ikke alltid det ble fisket... Hadde utrolig mange fine turer om vinteren, med flat hav, sol og stille, og temp ned mot 0.. Var det meldt sterk storm, tok jeg også av og til overnattinger i havnen, for å passe på fortøyninger. Ang dykking, så var det alltid vinteren som var sesong der vest for oss, best sikt i sjøen da... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Glalaks.. du hoster litt i kveld... Begynner å bli syk kanskje ? 3-fots..... Jeg skal ta det opp hjemme. Har vært litt rar i kroppen i hele vinter faktisk. Problemet er at vi nettop kjøpte bil istede for båt. Noe om at bil er viktigere enn båt.. osv.. jaja Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 (redigert) Jeg skal ta det opp hjemme. Har vært litt rar i kroppen i hele vinter faktisk. Problemet er at vi nettop kjøpte bil istede for båt. Noe om at bil er viktigere enn båt.. osv.. jaja Ser den ! Viktig å ha den på stell først. Hva er det den rare kroppen har lyst på for type båt, da ? Redigert 18.Februar.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Men jeg bruker jo båten gjennom vinteren. Har fine båtturer da også. Kan ikke skjønne at noen synes jeg må selge båten bare fordi jeg har den på vannet og reiser på turer også på vinteren. Båter er vel til for å brukes også på vinteren. Mesteparten av båtfolk i landet bortesett fra østlandet gjør jo det. Jeg har IKKE noen planer å selge båten! Jeg er glad i sjøen, både over og under vann uansett årstid. (PS! Selger heller IKKE dykkerutstyret, flott å dykke på vinteren også) Mitt motto er at båtliv og båtturer også er flott selv på vinteren. . Nei, du kan føle deg helt trygg, Dykker, jeg synes absolutt at du bør bruke båten hele året! På tross av at jeg har en kalesjebåt, så hender det fra tid til annen at jeg tar meg en overnatting i båten selv om vinteren. Hadde jeg hatt så flott båt som deg, hadde jeg antagelig meldt flytting for lengst. Nå venter jeg på snøen, som aldri kommer, så nå har jeg presenning over båten, og da blir det litt mer styr for småturer. Ellers er jo båtværet helt strålende om vinteren. Ønsker deg et laaaangt båtår!!! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Ser den ! Viktig å ha den på stell først. Hva er det den rare kroppen har lyst på for type båt, da ? Har sett på amerikanske båter under 30 fot stort sett. Favoritten er vel rinker 260/280.. Liker de godt:) men blir nok ikke med det første. Er stort sett bare jeg som foreløpig vil dra på lengre turer i båt så da holder skibsplasten enn så lenge.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.