Jump to content

Testing Sirkulasjons pumpe og sjøvannspumpe aqad41a

båtfyren

Recommended Posts

Jeg har tatt ut min motor som er delvis på verksted og delvis i deler hos meg. Som en del av dette vedlikehold skal sjøvanns pumpe og sirkulasjon pumpe overhales med nye tetninger og lager.

Men jeg er ikke sikker på noen ting og trenge ren metode for å kunne verifisere tilstand uten å demontere eller montere på plass i motor.

1: Sirkulasjon pumpe, tetning ring er en liten xxxxx som tåler lite der den presses på aksling. :nonod: Dette gikk fint men når jeg presset på plass skovel lurer jeg på om det ikke gikk så bra. Tror det ble presset ut av synk. Kan jeg sjekke tilstand ? trykk teste på en måte ? vil tetning holde tett ?

2: Sjøvanns pumpe, jeg var litt ivrig så det ble ikke tatt noen mål om hvor langt opp på aksling kulelager sitter og det er heller ikke noen ”stopp punkt”

Hvor langt ut skal medbringer sitte ? hvordan kan jeg teste pumpen for lekkasje før jeg setter den på plass ?

Har ikkje skifta tetninger på sirkulasjonspumpe,der er det vel bare å prøve om det er tett,eller å bite i det sure eplet å skifte ein gang til.Har skifta pumpe på KAD 300,meiner det er den samme som på 41 motoren var forholdsvis rimlig,dvs under 3000.Om du bestiller ny pumpe,snakk med Ingvar på Marinedeler,han veit det som passer

Når det gjelder sjøvannspumpa skal det vere ein viss avstand,husker ikkje målet.Kjøper alle deler fra Marinedeler.no,der får ein også svar på sånne ting.

Mulig det er andre her på forumet som har målene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...