Artekno Startet 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2017 Skal til med nye vinduer. Utenpåliggende, limt og skrudde 5 mm lexanplater. Hva er best egnet til kutting - sirkelsag eller stikksag? Er redd for varrmeskader. Hvor fintannet bør bladet være for fint snitt? Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
powermickel Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 går fint med stikksag :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Bruk et nytt blad, og kjør litt ned på hastigheten. Sett igjen litt monn for å renslipe. Båndsliper er perfekt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Artekno Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Får legge på bred tape før kutting så det ikke blir riper. Har stasjonær båndsliper så skal nok få det pent. Har grudd meg fælt til dette for de j.... platene er dyre!! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Eureka Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Så må du vel finne deg en god tettemasse for monteringen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 (redigert) Sirkelsag vil jeg ikke anbefale, fordi jeg antar du har hardtmetall på-loddede tenner som vil slå skall av kantene, selv om du har et tett-tannet blad. Stikksag med et skarpt blad for tynnplate vil jeg anbefale. (disse er tette i tanningen slik at du alltid har flere tenner i inngrep i en 5mm plate) Høy hastighet og sløve sagblader gir smelting i snittet som øker behov for etterarbeid, så det lønner seg å ta det litt rolig å få et pent snitt. Teip gjerne både underside og overside. Platene kommer gjerne med folie. Behold denne på så lenge du kan. Båndsliper er supert, men ikke bruk den på tvers, da lager du fort løsegg. Hjørnene kan du også grade enkelt med en vanlig høvel. Redigert 18.Februar.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Dersom de gamle vinduene er hele, så bruk de som mal. Begynn med å skjære de nye noen millimeter større enn de gamle med nikkesag. Bruk dobbelsidig tape og tape de gamle fast i de nye. Ta en håndoverfres med en rett fres med lager i bunnen. Når du freser så legger du vinduene med det nye opp, slik at kulelageret på fresen triller på kanten av det gamle vinduet. Slik får du en eksakt kopi av ditt gamle vindu. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.