Tante bolla Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Jeg har en en 3qm30 i min Nidelv 24.Jeg lurer på om det er noen som vet om alle tre varsellysene i kontrollpanelet skal lyse når jeg skrur på tenningen?For i min så lyser bare olje og ladelyset.som senere slukkes når jeg starter.Er derfor usikker på om temperaturgiveren virker?Setter pris på gode råd her. Quote Link to post
bellen Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Varsellyset for temperatur vil nok kun lyse når temperaturen er for høy. Quote Link to post
Tante bolla Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 ok.hvordan kan jeg vite om den faktisk virker da? Quote Link to post
Eureka Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 Det begynner nok å pipe også, skal du se :) -du har vel lydalarm? Det er samme lyden som når du vrir om nøkkelen, før du starter motoren. Eller du kan gjøre som meg, glemme å åpne kranen for kjølevann :) Quote Link to post
båt 45 Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 (edited) du kan teste den ved å ta av ledning pa føler og holde den mot gods så skal den hyle må gjøres mens motoren er i gang men du får ikke testet føler på denne måten kun att det er kontakt opp til alarm Edited February 19, 2017 by båt 45 (see edit history) Quote Link to post
Tante bolla Posted February 19, 2017 Author Share Posted February 19, 2017 Det begynner nok å pipe også, skal du se :) -du har vel lydalarm? Det er samme lyden som når du vrir om nøkkelen, før du starter motoren. Eller du kan gjøre som meg, glemme å åpne kranen for kjølevann :) Quote Link to post
Tante bolla Posted February 19, 2017 Author Share Posted February 19, 2017 Det begynner nok å pipe også, skal du se :) -du har vel lydalarm? Det er samme lyden som når du vrir om nøkkelen, før du starter motoren. Eller du kan gjøre som meg, glemme å åpne kranen for kjølevann :) Quote Link to post
Stjernen ! Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 (edited) Skru ut sensoren legger den i vann med ett termometer og varmer opp,kan du se hvor mange grader det er når lampa begynner lyse. Min lyste ved litt over 70c ! Edited February 20, 2017 by Stjernen ! (see edit history) Quote Link to post
Tante bolla Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Takk for svar.har prøvd å varme den opp med propan og da lyste det og måleren slo ut.så alt er i orden? Quote Link to post
Recommended Posts