Jump to content

Kristiansand til Danmark, mulig i 16 fots åpen båt?

COOP

Recommended Posts

Hei Zitt!

Jeg startet en tråd om å bli yrkesfisker pga jeg var interessert i hvilke utgifter dette kunne medføre. Dette gjorde jeg på grunn av at jeg leste en artikkel om at det var millionlønninger i fiskebransjen, og vurderte der og da dette yrket senere i livet hvis alt gikk galt. Resten av trådene har handlet om alt fra hvilken skjærgårdsjeep som er best, hvilken stereo som er best til hvilken 9,9 hk motor folk anbefaler. Ingen av disse trådene er tullete, ettersom jeg akkurat har arvet et sommersted like utenfor Kristiansand der det er en gammel glassfiber robåt som jeg trenger motor til. Og jeg skal kjøpe en ny skjærgårdsjeep til stedet, så jeg lurte på hvilken skjærgårdsjeep som er best. På grunn av at jeg ikke er kjent i Kristiansand lurte jeg også på hvilke fiskeplasser som var å anbefale, og om det var mulig å kjøre til Danmark i en 16 foter. Det er vel ikke så rart å lure på alt dette, er det?

Hei COOP, du kan ikke bare komme her på forumet å begynne å lage nye tråder eller svare på tråder om du ikke har godt over 1000 innlegg fra før. Dette forumet er kun for gamle innrøyka ringrever som poster det samme om og om igjen, disktuterer bagateller i det uendelige og drar tråder så off-topic at de blir stengt etter 10 år. Skal du poste noe her som ny, må du overbevise om at du er hunkjønn, da er det godkjent. Ellers blir du nok kneblet, mobbet og lagt for hat.

Lykke til.

NOR2138 hvordan skal man få over 1000 innlegg uten å kunne svare på, eller lage nye tråder? Det gir absolutt ingen mening. Og sist gang jeg sjekket har du 37 innlegg, så det gir vel ikke deg retten til å svare eller lage nye tråder heller da?

Ironi er ikke alltid så lett på trykk...

NOR2138 gir deg egentlig sin fulle støtte her.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Jeg ville tenkt litt på hvor sjøsterk båten er dersom motoren legger på røret, du blir liggende å drive, og det virkelig blåser opp.

Det er stor forskjell på 16-fotere! En RIB på 16 fot f.eks. er jo rene redningsflåten. En GH15 ville jeg ikke kjørt utenfor Dvergsøya med.

Hei Zitt!

Jeg startet en tråd om å bli yrkesfisker pga jeg var interessert i hvilke utgifter dette kunne medføre. Dette gjorde jeg på grunn av at jeg leste en artikkel om at det var millionlønninger i fiskebransjen, og vurderte der og da dette yrket senere i livet hvis alt gikk galt. Resten av trådene har handlet om alt fra hvilken skjærgårdsjeep som er best, hvilken stereo som er best til hvilken 9,9 hk motor folk anbefaler. Ingen av disse trådene er tullete, ettersom jeg akkurat har arvet et sommersted like utenfor Kristiansand der det er en gammel glassfiber robåt som jeg trenger motor til. Og jeg skal kjøpe en ny skjærgårdsjeep til stedet, så jeg lurte på hvilken skjærgårdsjeep som er best. På grunn av at jeg ikke er kjent i Kristiansand lurte jeg også på hvilke fiskeplasser som var å anbefale, og om det var mulig å kjøre til Danmark i en 16 foter. Det er vel ikke så rart å lure på alt dette, er det?

Hei igjen, COOP!

Jeg skjønner godt at du reagerer på mitt surmagete innlegg!

Det jeg egentlig mener med det er at om du skal starte en virksomhet, så bør det ha all din oppmerksomhet, og mer enn det skal det bli en suksess. Det krever enorme investeringer og all din tid.

Når ditt fokus syntes å være hvilke høytalere, småbåter, påhengere som er best, og om du kommer deg til Danmark i en båt beregnet for innaskjærs, da oppfattet jeg deg som useriøs.

Mitt ærlige svar på dine spørsmål er: Du må ikke tenke på å bli yrkesfisker, og du må for all del ikke dra til Danmark i den 16foteren!

Lykke til!!!

Hei COOP, du kan ikke bare komme her på forumet å begynne å lage nye tråder eller svare på tråder om du ikke har godt over 1000 innlegg fra før. Dette forumet er kun for gamle innrøyka ringrever som poster det samme om og om igjen, disktuterer bagateller i det uendelige og drar tråder så off-topic at de blir stengt etter 10 år. Skal du poste noe her som ny, må du overbevise om at du er hunkjønn, da er det godkjent. Ellers blir du nok kneblet, mobbet og lagt for hat.

Lykke til.

Årets beste, fjorårets også, sjelden jeg ler så godt av et innlegg. Ganske treffende for mange forum, egentlig. Det har lett for å bli en ganske komprimert klan som "prater" kun med hverandre, lite med de som er utenfor.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Hei igjen Zitt!

Jeg skjønner hva du mener, og har heller ingen planer om å bli fisker. Det var mer en ide jeg fikk, og lurte bare av ren nysgjerrighet på hva utgiftene kunne være. Ideen kom like fort som den gikk. 

Hei

Slikt kan jo vera interessant for. Ein risiko kan jo vera at folk ikkje gidd å svara når det er noko du verkeleg treng hjelp til.

Ask

Personlig syntes jeg det er galskap, men som andre nevner, er jo dette gjort før både med motor og årer. Er man uheldig med været, så kan det blir ganske så skummelt. Har vært over der noen ganger i både fint og dårlig vær, og så vidt jeg vet er det rundt 90 nm fra Kristiansand til Skagen.

Egentlig ikke, men du trenger nok ikke bekymre deg, det blir nok bare med prat...

Hei igjen Zitt!

Jeg skjønner hva du mener, og har heller ingen planer om å bli fisker. Det var mer en ide jeg fikk, og lurte bare av ren nysgjerrighet på hva utgiftene kunne være. Ideen kom like fort som den gikk. 

For egen del synes jeg ditt spørsmål var relevant, eller i noen grad interessant, men man kunne jo forledes til å tro at du var noe eldre enn du synes å være og at det var en god ide som gikk over etter en times tid, og da blir det fort litt vanskelig å ta deg helt seriøst. Still gjerne den type spørsmål, men være litt mer informativ med at du er ung og bare lurer. For egen del tenkte jeg at du trengte litt "kjøtt på beinet" i et skolearbeid du kanskje holdt på med. Som du sikkert skjønner blir man ikke bare fisker sånn over natten.

Med hensyn til kjøre en 16 foter over til Danmark så har jo det vært gjort, men det betyr ikke at du bør gjøre det!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

I bunn og grunn er det tøvete å reise et slikt spørsmål på et forum der hvem som helst kan svare hva som helst uten å behøve å stå til ansvar for noe som helst. Folk svømmer ovet den Engelske Kanal. Du kan sikker svømme, om du har lyst. Om det er trygt å krysse åpne havstrekninger med åpen båt en varm sommerdag går sikkert fint. Trå til! Så skal jeg ikke spørre om hvilket fartsområde båten er designet for, sikkerhetsutstyr etc.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...