COOP Startet 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2017 Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om det er mulig, eller så klart det er mulig, men om det er trygt på en fin sommer dag å reise fra Kristiansand til Danmark i 16 fots åpen båt? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Selv på sommeren så kan det blåse fort opp og bli kritisk for en åpen 16 foter, jeg vil fraråde deg dette. Om dette skal gjennomføres bør det brukes overlevelsesdrakt og det bør medbringes vanntett VHF. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Klart det er mulig, det er jo ikke langt, de rodde over der før i tiden... Men du kan jo regne med å bli der nede en stund vist været forandrer seg... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Hei , COOP! Nå har du de siste ukene startet en rekke tråder om alt fra at du skal starte opp som yrkesfisker, til at du skal til Danmark i en 16foter! Jeg anbefaler deg å finne deg en hobby, og slutte med tullete spørsmål på Båtplassen! Sitér dette innlegget Link to post
COOP Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Hei Zitt! Jeg startet en tråd om å bli yrkesfisker pga jeg var interessert i hvilke utgifter dette kunne medføre. Dette gjorde jeg på grunn av at jeg leste en artikkel om at det var millionlønninger i fiskebransjen, og vurderte der og da dette yrket senere i livet hvis alt gikk galt. Resten av trådene har handlet om alt fra hvilken skjærgårdsjeep som er best, hvilken stereo som er best til hvilken 9,9 hk motor folk anbefaler. Ingen av disse trådene er tullete, ettersom jeg akkurat har arvet et sommersted like utenfor Kristiansand der det er en gammel glassfiber robåt som jeg trenger motor til. Og jeg skal kjøpe en ny skjærgårdsjeep til stedet, så jeg lurte på hvilken skjærgårdsjeep som er best. På grunn av at jeg ikke er kjent i Kristiansand lurte jeg også på hvilke fiskeplasser som var å anbefale, og om det var mulig å kjøre til Danmark i en 16 foter. Det er vel ikke så rart å lure på alt dette, er det? Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Det er mulig og kjøre til Danmark i den og det vil ta ca 3,5 time i 25 knop. Ta hensyn til været. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
NOR2138 Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Hei COOP, du kan ikke bare komme her på forumet å begynne å lage nye tråder eller svare på tråder om du ikke har godt over 1000 innlegg fra før. Dette forumet er kun for gamle innrøyka ringrever som poster det samme om og om igjen, disktuterer bagateller i det uendelige og drar tråder så off-topic at de blir stengt etter 10 år. Skal du poste noe her som ny, må du overbevise om at du er hunkjønn, da er det godkjent. Ellers blir du nok kneblet, mobbet og lagt for hat. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
COOP Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 NOR2138 hvordan skal man få over 1000 innlegg uten å kunne svare på, eller lage nye tråder? Det gir absolutt ingen mening. Og sist gang jeg sjekket har du 37 innlegg, så det gir vel ikke deg retten til å svare eller lage nye tråder heller da? Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Dersom man lurer på hvorfor ungdom og kvinner ikke trives på forumet til baatplassen.no finnes svaret i denne tråden. COOP er ikke problemet, han er en del av løsninga. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Ikke tenk på det Coop - Nor var bare ironisk :-) Velkommen til forumet og lykke til med båtsesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 NOR2138 hvordan skal man få over 1000 innlegg uten å kunne svare på, eller lage nye tråder? Det gir absolutt ingen mening. Og sist gang jeg sjekket har du 37 innlegg, så det gir vel ikke deg retten til å svare eller lage nye tråder heller da?Ironi er ikke alltid så lett på trykk...NOR2138 gir deg egentlig sin fulle støtte her. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
hva_er_problemet Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Så konklusjonen blir: Ta Superspeed ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Jeg ville tenkt litt på hvor sjøsterk båten er dersom motoren legger på røret, du blir liggende å drive, og det virkelig blåser opp. Det er stor forskjell på 16-fotere! En RIB på 16 fot f.eks. er jo rene redningsflåten. En GH15 ville jeg ikke kjørt utenfor Dvergsøya med. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Zitt Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Hei Zitt! Jeg startet en tråd om å bli yrkesfisker pga jeg var interessert i hvilke utgifter dette kunne medføre. Dette gjorde jeg på grunn av at jeg leste en artikkel om at det var millionlønninger i fiskebransjen, og vurderte der og da dette yrket senere i livet hvis alt gikk galt. Resten av trådene har handlet om alt fra hvilken skjærgårdsjeep som er best, hvilken stereo som er best til hvilken 9,9 hk motor folk anbefaler. Ingen av disse trådene er tullete, ettersom jeg akkurat har arvet et sommersted like utenfor Kristiansand der det er en gammel glassfiber robåt som jeg trenger motor til. Og jeg skal kjøpe en ny skjærgårdsjeep til stedet, så jeg lurte på hvilken skjærgårdsjeep som er best. På grunn av at jeg ikke er kjent i Kristiansand lurte jeg også på hvilke fiskeplasser som var å anbefale, og om det var mulig å kjøre til Danmark i en 16 foter. Det er vel ikke så rart å lure på alt dette, er det? Hei igjen, COOP! Jeg skjønner godt at du reagerer på mitt surmagete innlegg! Det jeg egentlig mener med det er at om du skal starte en virksomhet, så bør det ha all din oppmerksomhet, og mer enn det skal det bli en suksess. Det krever enorme investeringer og all din tid. Når ditt fokus syntes å være hvilke høytalere, småbåter, påhengere som er best, og om du kommer deg til Danmark i en båt beregnet for innaskjærs, da oppfattet jeg deg som useriøs. Mitt ærlige svar på dine spørsmål er: Du må ikke tenke på å bli yrkesfisker, og du må for all del ikke dra til Danmark i den 16foteren! Lykke til!!! Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Hei COOP, du kan ikke bare komme her på forumet å begynne å lage nye tråder eller svare på tråder om du ikke har godt over 1000 innlegg fra før. Dette forumet er kun for gamle innrøyka ringrever som poster det samme om og om igjen, disktuterer bagateller i det uendelige og drar tråder så off-topic at de blir stengt etter 10 år. Skal du poste noe her som ny, må du overbevise om at du er hunkjønn, da er det godkjent. Ellers blir du nok kneblet, mobbet og lagt for hat. Lykke til. Årets beste, fjorårets også, sjelden jeg ler så godt av et innlegg. Ganske treffende for mange forum, egentlig. Det har lett for å bli en ganske komprimert klan som "prater" kun med hverandre, lite med de som er utenfor. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
COOP Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 (redigert) Hei igjen Zitt! Jeg skjønner hva du mener, og har heller ingen planer om å bli fisker. Det var mer en ide jeg fikk, og lurte bare av ren nysgjerrighet på hva utgiftene kunne være. Ideen kom like fort som den gikk. Redigert 19.Februar.2017 av COOP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Hei igjen Zitt! Jeg skjønner hva du mener, og har heller ingen planer om å bli fisker. Det var mer en ide jeg fikk, og lurte bare av ren nysgjerrighet på hva utgiftene kunne være. Ideen kom like fort som den gikk. Hei Slikt kan jo vera interessant for. Ein risiko kan jo vera at folk ikkje gidd å svara når det er noko du verkeleg treng hjelp til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
COOP Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Du har rett i det Ask. Det blir litt ulv ulv. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Det er nok mange andre større båter som tar den turen i godvær fra kr.sand. Så om du oppsøker gjestehavnen i byen så finner du sikkert noen du kan henge deg på. I godvær skulle det være mulig, men kanskje ikke så lurt alene.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Christian_V Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Personlig syntes jeg det er galskap, men som andre nevner, er jo dette gjort før både med motor og årer. Er man uheldig med været, så kan det blir ganske så skummelt. Har vært over der noen ganger i både fint og dårlig vær, og så vidt jeg vet er det rundt 90 nm fra Kristiansand til Skagen. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Personlig syntes jeg det er galskap, men som andre nevner, er jo dette gjort før både med motor og årer. Er man uheldig med været, så kan det blir ganske så skummelt. Har vært over der noen ganger i både fint og dårlig vær, og så vidt jeg vet er det rundt 90 nm fra Kristiansand til Skagen. Egentlig ikke, men du trenger nok ikke bekymre deg, det blir nok bare med prat... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 (redigert) Hei igjen Zitt! Jeg skjønner hva du mener, og har heller ingen planer om å bli fisker. Det var mer en ide jeg fikk, og lurte bare av ren nysgjerrighet på hva utgiftene kunne være. Ideen kom like fort som den gikk. For egen del synes jeg ditt spørsmål var relevant, eller i noen grad interessant, men man kunne jo forledes til å tro at du var noe eldre enn du synes å være og at det var en god ide som gikk over etter en times tid, og da blir det fort litt vanskelig å ta deg helt seriøst. Still gjerne den type spørsmål, men være litt mer informativ med at du er ung og bare lurer. For egen del tenkte jeg at du trengte litt "kjøtt på beinet" i et skolearbeid du kanskje holdt på med. Som du sikkert skjønner blir man ikke bare fisker sånn over natten. Med hensyn til kjøre en 16 foter over til Danmark så har jo det vært gjort, men det betyr ikke at du bør gjøre det! Redigert 19.Februar.2017 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
finnmarken Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Jeg synes det er bra med slike spørsmål jeg. Det kan jo det stoppe noen fra å prøve seg på slik galskap. Sitér dette innlegget Link to post
khg540 Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Det går med vannscooter : http://www.aftenbladet.no/lokalt/Denne-gang-kom-han-helt-til-Hirtshals-28387b.html (Håper dette ikke er en side bare er for abonnenter som jeg er) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 I bunn og grunn er det tøvete å reise et slikt spørsmål på et forum der hvem som helst kan svare hva som helst uten å behøve å stå til ansvar for noe som helst. Folk svømmer ovet den Engelske Kanal. Du kan sikker svømme, om du har lyst. Om det er trygt å krysse åpne havstrekninger med åpen båt en varm sommerdag går sikkert fint. Trå til! Så skal jeg ikke spørre om hvilket fartsområde båten er designet for, sikkerhetsutstyr etc. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.