Airbag420 Startet 19.Februar.2017 Del på Facebook Startet 19.Februar.2017 Når begynner du "vår pussen" ? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Den begynner i påsken, som er vel sen iår! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Inter 9000 Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Den har begynt! Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Scand 360 dc Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Ferdig, så det er bare å holde ut i 7 uker til. Da kommer påsken, med båt. Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Ja Faxen påsken begynner den 16 april, Noe før dette vil jeg helt klart begynne, da jeg er ivrig ang oppdaterings fronten på båten vi kjøpte i fjor, Skal male om båten innvendig i lugar, her brukes vanlig hus maling for innen bruks Dette er vel helt ok på en plast snekke fra 83 ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 ... Skal male om båten innvendig i lugar, her brukes vanlig hus maling for innen bruks Dette er vel helt ok på en plast snekke fra 83 ? Vanlig våtromsmaling går fint. Jeg var nede i båten i dag. Fikk klargjort for stoffing. Skroget vart altfor kaldt og fuktig for påføring. Fikk pussa og polert opp propellen og satt på sinken som skal være under vann. Så jeg startet i dag :-) 24.mars er det på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Er vel stort sett rundt påsketider de fleste våkner til liv igjen, her nede på Sørlandet, når det gjelder båtpussen. Noen begynner før, mens andre igjen er vel så vidt ut-på sjøen til St- Hans . Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Kommer hjem en god uke før påske, og da begynner båtpussen umiddelbart.. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Når frosten går, så går vel kalesjen av også.... Men litt små plukk innvendig blir det vel i forkant av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Takk, Da går jeg for våtromsmaling maling, Neste for tur nå er vask av kalesje og impregnering, Dette er første gang jeg gjør, har et badekar som jeg kan bruke hva tenkter dere om og vakse med grønnsåpe ? Ang impregnering er dette en spray? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Jeg har tidligere vasket i Biotex. Rullet på Stabil impregnering når helt tørr. Jeg har sluttet å vaske i badekar. Bruker heller grønnsåpevann på børste når kalesjen er på båten. Men ikke før kalesjen det 3-4 år gammel. Før det tror jeg det er best å la den være. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Opp på slipp 6. april! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Har faktisk aldri vasket min kalesje, annet med vannslange når den er på båten.. Den er sort av farge, og uten tak, bare vegger rundt akterdekket.. Er egentlig helt tett og ok, men er 10 år gammel, og blir nå vinterlagrings kalesje Har fått ny kalesje nå til sessongen, er rimelig spent, har ikke sett den selv ennå... Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Starta med teakdekkene i januar Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Mange bra innspill her, Biotex blir det neste gang. lest og hørt lit nå med noen over en pizza, Tenker og vaske den i badekaret la den ligge der over natten med grønnsåpe, la den tørke og så impregnere den med et produkt som heter Stabil. Her kommer neste spørsmål, er det dumt at vinduene ligger i grønnsåpe vann, vil dem bli misfarget, ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 (redigert) Jeg er usikker på virkningen av å la den ligge i grønnsåpevann. Har ikke erfaring på annet enn Biotex. Men vinduene tror jeg ikke er noe problem. En liter med vaselinolje er drøy og et must på plastvinduene. Flaska min er vel 8-9 år gammel, så drøy sak. Poleres til den blir borte, og vinduene blanke. Kommer ann på hvordan utgangspunktet er, så klart da. Vaselinolje bruker jeg også etter rens av fenderlista. Redigert 19.Februar.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 20.Februar.2017 Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Når begynner du "vår pussen" ? Når sola varmer i nakken Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 20.Februar.2017 Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Den er i gang. Står inne i år, så alt er enkelt. Ut tidlig i mars som vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Worry, den er grei et flaske vaselinolje skal jeg kjøpe, min kalesje er veldig fin, den har vært i bruk i 2 år, før dette lå den på lagret til en skredder pga feil bestilling så fikk en fin pris på denne, eneste er at duken har blitt sprø, virker som den trenger lit mer fuktighet, derfor en lett vask i badekar med grønnsåpe så impregnering med stabil . Vurderer og ta av presenningen snart og sette på kalesjen om ca 2/3 ukers tid, da dette gjør at jeg kan jobbe lit enklere i båten, håper ikke det kommer noe mer snø bare.. Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Møkkalasset, jøss for en luksus, må jo være drømmen og kunde sette seg i båten på vinteren og drømme seg bort, samt og få ordnet en av 1000 små saker som man skal xD Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 http://www.baatsans.no/artikler/1337 Fant en link her til dere andre som skal vaske også. Takker igjen for alle gode svar Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 20.Februar.2017 Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Hvis det er skiføre i påska blir det ski og fjellet også båtpuss etter påske. Om snøen forsvinner kanskje jeg tar den i påska istede... ikke noe stress;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Janne Fredriksen Svart 20.Februar.2017 Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Arbeidet på båten(e) slutter jeg aldri med selv om jeg definitivt tar det roligere i november og desember. I Januar er det i gang for fullt igjen. Den typiske vårpussen med vasking, stoffing og polering begynner så fort været tillater det. :-) Sitér dette innlegget baattolf.blogg.no Hjemhavn: Indre Bunnefjord Link to post
Baylife Svart 20.Februar.2017 Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Tok den i januar. Innendørs hall, og vestlandet, så var stort sett rundt 8 grader. For vi vet jo alle at når vårpussen er ferdig kommer sommeren. Og da er det lurt å være tidlig ute Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.