Roger jo Startet 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2017 (redigert) Snart kommer de nye kartoppdateringer på strekningen Drøbak Oslo Fra midten av mai skal Sjødivisjonen i Kartverket ha alle oppdaterte kartdata tilgjengelig for brukere. 18 Litus Lux-lykter, nye betongfundamenter som står der det var trygt å seile før. Til smmen blir det over 140 endringer fra dagens sjømerkesystem. Her kan du laste ned pdf-ene med kart: OBS...Ikke beregnet til Navigasjon. Oslofjord OVERSIKTSKART.pdf Oslofjord 1 Drøbak-Digerud .pdf Oslofjord 2 Digerud - Spro .pdf Oslofjord 3 Spro - Slemmestad .pdf Oslofjord 4 Steilene - Ildjernsflu .pdf Oslofjord 5 Ildjernsflu- Oslo Indre Havn 2 .pdf Oslofjord 6 Oslo Indre Havn 2 .pdf http://www.kystverket.no/Maritim-infrastruktur/Utbygging-av-fiskerihavner-og-farleder/Farled-Oslofjorden/slik-blir-sjomerkingen-i-oslofjorden/ En forsmak.. Redigert 19.Februar.2017 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ventus Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Nyttig oversikt: http://www.kystverket.no/link/3da484687b8a4608bb5b5a5ac3c92870.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Hei, Ny led i Oslofjorden ser slik ut i Embark: Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Det blir jo litt håpløst når Kartverket driver å lager nye skjær, som om ikke det er nok skjær i sjøen fra før av. Dette synes jeg godt de kunne slutte med ? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Det er helt avhengig av hva disse skjærene de legger ut er laget av. Slik det kan se ut her er det vel av papir eller pdf. Og så lenge men kjører sakte tror jeg det vil ordne seg om man går på et papirskjær. Men det er klart at å få en helvetes stor pdf fil i propellen ville kunne bli mye ræl. Med omstart og lange fillenker som må kuttes vekk... Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Papercut alfalfa.... Papercut..... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Roger Jo skal ha takk for at han opplyser folket om oppdateringar i karta. Ask Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Det kommer nye oppdaterte sjøkartdetaljer hver 14 dag... http://www.kartverket.no/Efs/#/ - men det er riktignok ikke hver gang de oppdaterer sjøkartene at de tar seg bryet med å lage nye skjær... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Oppdaterte kart som inneholder disse endringene lå i innboksen min i Mars. iSailor. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Mulligan skrev for 3 timer siden: Oppdaterte kart som inneholder disse endringene lå i innboksen min i Mars. iSailor. Da var det bra at jeg fikk lagt ut informasjonen i februar. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Båt BIM skrev On 18.6.2017 at 19.28: Hei, Ny led i Oslofjorden ser slik ut i Embark: + Livsfarlig å kjøre på gammelt kart her. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
borger2 Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Roger jo skrev for 4 timer siden: Da var det bra at jeg fikk lagt ut informasjonen i februar. Den satt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.