Jump to content

Behandling og rens av Vinduspakninger

Capt.Yorgoz

Recommended Posts

Hei.

Har demontert sidevinduer på seilbåten. Dette er type aluminiums list inn/utside som klemmer rund en vinduspakning. Utvendig list tettes mot skrog å den innvendige har som funksjon å klemme sammen rammen. Pakningen ser bra ut men er møkkete å skulle hatt en real vask.

Hvordan burde jeg gå frem? Å skal jeg sette inn pakningen med noe slags stoff v/montering?

Hei, jeg pleier å bruke varmt Salo vann ved rengjøring og montering av vinduslister. Når jeg monterer listene så har jeg litt ekstra Salo i vannet. Dette gjør listene litt mere smidige og føyelige. (Også når du skal ha alulister uten på). Etter montering så vasker jeg bare over med så rent og varmt vann som mulig. Pass på å gjøre dette i god tempratur så du unngår spenninger i glasset. (Gjerne innendørs om mulig). Varmt vann på en rute i kulde gir fort sprekk i ruta.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...