Capt.Yorgoz Startet 21.Februar.2017 Del på Facebook Startet 21.Februar.2017 Hei. Har demontert sidevinduer på seilbåten. Dette er type aluminiums list inn/utside som klemmer rund en vinduspakning. Utvendig list tettes mot skrog å den innvendige har som funksjon å klemme sammen rammen. Pakningen ser bra ut men er møkkete å skulle hatt en real vask. Hvordan burde jeg gå frem? Å skal jeg sette inn pakningen med noe slags stoff v/montering? Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Hei, jeg pleier å bruke varmt Salo vann ved rengjøring og montering av vinduslister. Når jeg monterer listene så har jeg litt ekstra Salo i vannet. Dette gjør listene litt mere smidige og føyelige. (Også når du skal ha alulister uten på). Etter montering så vasker jeg bare over med så rent og varmt vann som mulig. Pass på å gjøre dette i god tempratur så du unngår spenninger i glasset. (Gjerne innendørs om mulig). Varmt vann på en rute i kulde gir fort sprekk i ruta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.