Jump to content

Hvilket materiale.


Goddis77

Recommended Posts

Glassfiber, som er lagt etter at skroget er støpt. Det (mest sannsynlig) er lagt avstivere i finer, som er belagt med glassfiber.

 

Eventuell fuktighet har jeg vanskelig for å tro kommer utenfra, da dette er utenpåliggende skrogvegg. Kan fuktigheten ledes nedover ovenfra? Eventuelt komme fra "skottet" bak denne igjen?

Link to post
Share on other sites

Er det en sprekk som sees opp til venstre for ringen din. Er dette området rett under ringen din bunnen på båten, er det vann på andre siden av plasten. I en slik forsterkning behøver ikke skade eller hull være akkurat der vannet pipler inn, denne profilen kan jo lede vannet et stykke.

Link to post
Share on other sites

Hvilket materiale ja.

Hvis du skjærer ut en prøve her, er jeg redd for at du vil finne papp.

Papprøret som glassfiberrullen kommer på blir kløvd og brukt som kjerne til stringere.

Det gjør at vann vandrer fritt i hele lengden av stringeren. Det kan lekke inn et sted, og komme ut et annet.

Jeg sier ikke at det helt sikkert er slik i din båt, men det ser slik ut av bildet.

Et annet spørsmål:

Bilde

Har stringeren løsnet fra bunnen innenfor den blå firkanten, eller er det bildet som juger?

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...