Goddis77 Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Lurer på hvilket materiale det innringede området er laget av. Har en liten rift på siden med motoren, hvor det pipler inn litt vann. Lurte bare på om det er hull et sted, eller bare fuktighet... Quote Link to post
Trym Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 er det ikke bare glassfiber da?:/ Quote Link to post
Verrie Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Glassfiber, som er lagt etter at skroget er støpt. Det (mest sannsynlig) er lagt avstivere i finer, som er belagt med glassfiber. Eventuell fuktighet har jeg vanskelig for å tro kommer utenfra, da dette er utenpåliggende skrogvegg. Kan fuktigheten ledes nedover ovenfra? Eventuelt komme fra "skottet" bak denne igjen? Quote Link to post
Goddis77 Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 Er ikke sikker. Er litt mye rare ting der akkurat nå, men det har dryppet en stund. Ville bare forsikre meg om at dette ikke er starten på et hull.... Quote Link to post
Trym Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 vansk området pluss 30 cm rundt godt med aceton. vent 15 min. se etter renninger. :=) Quote Link to post
Allan E Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Er det en sprekk som sees opp til venstre for ringen din. Er dette området rett under ringen din bunnen på båten, er det vann på andre siden av plasten. I en slik forsterkning behøver ikke skade eller hull være akkurat der vannet pipler inn, denne profilen kan jo lede vannet et stykke. Quote Link to post
Krapyl Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Hvilket materiale ja. Hvis du skjærer ut en prøve her, er jeg redd for at du vil finne papp. Papprøret som glassfiberrullen kommer på blir kløvd og brukt som kjerne til stringere. Det gjør at vann vandrer fritt i hele lengden av stringeren. Det kan lekke inn et sted, og komme ut et annet. Jeg sier ikke at det helt sikkert er slik i din båt, men det ser slik ut av bildet. Et annet spørsmål: Har stringeren løsnet fra bunnen innenfor den blå firkanten, eller er det bildet som juger? Quote Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Goddis77 Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Skal en tur nedom båten igjen idag. Skal ta en ekstra titt og se. Har vært mye vann/olje/diesel nede i rommet her ifm demontering, så det kan bare være drit som ligger. Quote Link to post
Recommended Posts