Ragnar.Olsen Startet 26.Februar.2017 Del på Facebook Startet 26.Februar.2017 tid bør jeg bytte raisere og manifoiler på min mercruiser 4,3 lh fra ca 97. motor står i min nidelv 610 sport fra 98. motoren ble byttet i 2011 da de var kommet vann i sylinderene(bytteblokk) ser at de er litt rustrenn på manifolerene nå.motoren er ferskvanskjølt og ligger i feskvann (nidelven) er det noen måte å sjekke om de bør byttes?kansje noen her har bilder av hvordan de bør ses ut og hvordan de ikke skal ses ut Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.Februar.2017 Del på Facebook Svart 26.Februar.2017 Bytta på min 2000 mod 4.3 i 2014. Var ikke mye igjen av de da. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Ragnar.Olsen Svart 26.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2017 er det lett å se om de er utslitte? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.Februar.2017 Del på Facebook Svart 26.Februar.2017 Nei, det er ikke lett men du kan få en pekepinn ved å demontere de.Del manifolder og reisere.Kanskje lurt med ett inspeksjonskamra.Er de fra slutten av nitti tallet er det bare å bytte.Er de fra 2011 går de nok noen år til spesielt om man ligger i ferskvann og fyller manifoldene med frostvæske om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.