freeforc Startet 28.Februar.2017 Del på Facebook Startet 28.Februar.2017 (redigert) Har en D3-190c (2010mod) som jeg må pumpe opp trykk i finfilteret for å få start på. Trenger ikke å lufte, bare trykke/pumpe opp trykket med pumpa på finfilteret. Har trekt til filter, skifta ut slangen fra gråvfilteret til finfiltert med nye som er pressa kobling på. Men likevel må jeg pumpe opp trykket med pumpa til finfilteret for å få start. Dette holder en dag, så er det påan igjen med å pumpe opp trykk for å få start. Finner ingen disellekasje. Noen som har en ide om hva som kan være problemet.... Redigert 28.Februar.2017 av freeforc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Februar.2017 Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Er det noen kobberpakninger i opplegget ditt, som lufteskruen mm? Disse må byttes, eller til nød glødes, før ting strammes til igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 28.Februar.2017 Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Sjekk om det er ein tilbakeslags ventil på fillteret,fødepumpa. Meiner det er det på D4 og D6 Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 28.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Har skifta alt av pakninger på opplegget. Stemmer at det er tilbakeslagsventil på D4-D6. Har lurt på om det kan være pumpa i finfilterholderen som kan være problemet. Men den er ikke mulig å demontere for sjekk av membranen i den. Må nok kjøpe ny hele finfilter holderen med pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Februar.2017 Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Ikke noen endelig løsning, men om du stenger dieselkranen mellom tank og grovfilter, så burde det ikke sige tilbake. Antar du har forsøkt? Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 28.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Har bestilt meg en slik for å sette mellom finfilter og gråvfilter Da jeg tror det kan være pumpa på finfilteret som slipper tilbake disel. https://www.okonomi-deler.no/utstyr-og-tilbehor/traktor-universaldeler/motor-drivstoff/tilbakeslagsventil-8-mm Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2017 Del på Facebook Svart 1.Mars.2017 Ellers så kan du vel sjekke om fødepumpen er pr. kasse. Forholdet du beskriver kan være lekk ventil/membran i denne. Og da er pumpen på vei til overhaling/utskifting. Tar forbehold om at jeg ikke vet hva slags system det er på denne motoren. Mulig du 'reparerer' et symptom som kommer til å gi stans uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.