Buvika Startet 1.Mars.2017 Del på Facebook Startet 1.Mars.2017 Har montert en elektrisk motor i min snekke, men sliter med for mye lyd. Den går pent og stille når jeg kjøre sakte 2-3 knop, men utover dette får jeg sjenerende støy fra aksling og propell. Tanken med elektrisk motor var at den skulle være så og si lydløs. Er det noen som vet om dette kan løses, eller er det noe jeg må leve med ? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 1.Mars.2017 Del på Facebook Svart 1.Mars.2017 Drivverk støyer, og når du tar vekk en støykilde, så vil en annen støykilde være mer fremtredende. Om du kan gjør noe for å få vekk støyen din, kan vi ikkje svare på så lenge vi ikkje kjenner til kva komponenter det er bygd opp av. En elektromotor støyer også en del og kan også gi kraftig resonans om forholdene tillater det. Helt stilt vil du aldri få det og mest sansynlig er det ikkje mykje du kan gjør for å bli kvitt støyen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mars.2017 Del på Facebook Svart 1.Mars.2017 4 vinget scewback propell ? Thrustlager på akslingen har du sikkert ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mulligan Svart 1.Mars.2017 Del på Facebook Svart 1.Mars.2017 Dårlig in-flow til propellen. Den kan stå for nær skroget eller det blir turbulens. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Mars.2017 Del på Facebook Svart 1.Mars.2017 Er nok for det meste propell-støy. Har selv hatt flere snekker Marex, Diana 700 og 600, Polar ++, og samtlige av disse båter har vel hatt støy i fra aksel/propell, uansett hvor stillegående selve motoren er.. Kommer jo selvfølgelig an på skrog-formen, o. l., men noen båter er vel bedre enn andre. Skiftet selv i fra en tre-bladet Radice, og til en fire-bladet Mikado på en Diana Sunny 600, og propell-støyen ble mye mindre etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.Mars.2017 Del på Facebook Svart 1.Mars.2017 Høres ut som et interessant prosjekt Buvika, skulle ønske du ville presentere prosjektet ditt. Mitt inntrykk er at interessen for el drift er betydelig her inne og forslag til modifikasjoner for å redusere støyen i båten din vil sikkert dukke opp om du beskriver litt mer i detalj. Oppdaget at dette var din første post... Velkommen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.