nik0lai Startet 1.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2017 Jeg trenger en "kraftuttak" til på motoren, til hydraulikkpumpe, som brukes til thruster i båten. Alternativene jeg har sett på er: 1: Ett adapter på dagens reimhjul, og deretter montere ett reimhjul til utenpå der. 2: Skaffe ett nytt reimhjul med 2 eller ideelt sett 3 v-spor. (Hydraulikkkpumpa bruker 2 spor) 3: Bytte ut hydraulikkpumpa med en elektrisk pumpe, men da kan jeg jo likegodt bytte hele systemet.Alt. 1 er lettest, men er litt redd for hva det vil bety av ekstra slitasje på veivlagerene som viil få ekstra påkjenning. Eller er det andre alternativer som er bedre? Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Jakob T Svart 1.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2017 Montere ny hydraulik pumpe på gearet er enkelt om det er utak for det.Yanmar har også reimskiver i alu til montering på veiv for ekstra reimutak.Ville spurt forhandler om beste løysning Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 2.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2017 Du kan ikke drive en hydraulikkpumpe til thruster på reimhjulet på 6ly serien. Yanmar tillater kun 1,5 hk uttak på 750 omdreininger. Du må bruke pto på gearet eller med kobling i front av motoren. Skal du ta ut 6 hk på reimhjulet så må du opp på 2600 omdreininger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.