Jump to content

Problemer med vinsj på henger


Tom Hagen

Recommended Posts

Hadde en litt lei episode da jeg skulle sette ut båten i helga. Kjøpte ny båt og henger i slutten av mai, og har satt ut /tatt opp båten ca. 6 ganger. Men allerede har vinsjen begynt å svikte! :nonod: Problemet er at sveiva ikke lar seg feste godt nok fast på akslingen (man kan sette sveiva på to forskjellige akslinger for og endre utveksling). Dette førte til at da jeg skulle sette ut båten løsnet sveiva, med det resultatet at båten raste ut og slo nedi. Motoren var heldigvis tiltet opp, men noen stygge hakk bak på båten ble det. :headbang: Irriterende! Ringte forhandleren i går og forklarte problemet. Sa jeg ville ha en ny vinsj, noe han skulle høre med produsenten av hengeren om. Selv synes jeg produsenten også bør dekke reperasjon av gel-coaten på båten min. Er det formye forlangt? Er det flere som har opplevd noe tilsvarende?

Link to post
Share on other sites

Tror nok Suzuki er inne på noe riktig her, du kan ikke regne med at de dekker følgeskader (og regn med at det er med god grunn: F.eks hvem kan dokumentere at sveiva var satt på riktig?? etc..)

 

Selv så fikk jeg sveiset fast sveiva på akslingen etter å ha erfart det samme.... (men min vinsj hadde kun en aksling/festested).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...