Bårdp Startet 4.Mars.2017 Del på Facebook Startet 4.Mars.2017 Var ute og fisket lit torsk og sei i går. Plutselig virket ikke styringen lengre. Det viste seg at det hadde lekket ut en hel masse olje rundt lokket på den lille plasttanken på bildet. Ikke helt sikker på hvilken misjon den nå egentlig har. Skrudde lokket skikkelig til og fylte på med det jeg hadde om bord "vanlig hydraulikk olje fra Biltema" på rattpumpa. Fikk da styringen til og virke og kom meg hjem. Men hvilken olje skal det nå egentlig være på dette systemet og vor stor krise er det nå egentlig at det nå er kommet noen dl vanlig hydraulikk olje i systemet? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 4.Mars.2017 Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 (redigert) Du har nok lekkasje på systemet.Den mest vanlige årsaken er sprukne styreslanger,eller lekkasje styresylinder.Skal vel vere ATF olje veit ikkje om det gjer noke om det er blanda litt anna olje i.Kan vere greit å skifte olja ved utbedring av lekkasjen,Blir ofte litt vatn i olja ved lekkasje. Har ikkje vert ute for at olja blir pressa ut av beholderen,er vel best å følge med på nivået,om det minker eller olja blir grå,er det sikkert lekkasje Redigert 4.Mars.2017 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 Vel olje kom nå ut rundt lokket på beholderen og rattpumpa ble tom. Går ut fra at slangen på toppen an beholderen går til lekkolje tilkoblingene på rattpumpene og autopiloten. Så når olja lekker ut rundt lokket på beholderen er det vel naturlig at rattpumpene blir tomme. Kan ikke helt se hvordan dette kan ha sammenheng med en lekk sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 4.Mars.2017 Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 Leste ikkje første innlegget godt nok,med lekkasje ut forsvinner olja og blander seg ofte med vatn.Ser ikkje ut som det er årsaken hos deg Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 Nei olja ligger i kjølen så den har jeg kontroll på. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby65 Svart 27.Desember.2017 Del på Facebook Svart 27.Desember.2017 Hei Har en installasjon med D6-310 og DPH drev. Opplevde det samme som deg med lekkasje fra lokket i oljereservoaret og lavt oljenivå i rattpumpene på slutten av årets sesong. Jeg må finne ut av dette før sjøsetting til våren og lurer på om du fant noen årsak hos deg ? Takknemlig for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 27.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2017 Fikk tettet lekkasjen dunt lokket og problemet var løst. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 29.Desember.2017 Del på Facebook Svart 29.Desember.2017 Det er Seastar styrepumpe på dph, mener de egentlig sier at det skal brukes en egen olje til de, men Volvo bruker en annen type. Hør med Telmo, de er importør av Seastar i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Stig Moberg Svart 5.September.2021 Del på Facebook Svart 5.September.2021 Hei har samme problem med min D6 med -DPH drev. Lekkasje ut av beholderen i motor rommet. Når jeg fyller på Olje på rattpumpen på fly, så blir styringen fast og fin, så virker det som at olja presses ut av lokket, enda det er tightet helt opp og styringen blir slarkete på fly igjen pga for lite olje i systemet på høyeste pkt., noen som har en løsning på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 5.September.2021 Del på Facebook Svart 5.September.2021 Jeg har også opplevd litt lekkasje her. Har fått tips om å bytte pakningen i lokket på beholderen. Skal prøve å skaffe en lik pakning på en lokal hydraulikkforretning her i Vestfold. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 5.September.2021 Del på Facebook Svart 5.September.2021 Har du mye luft i systemet vil du få mer trykk. Luft utvider seg mer enn olje når det blir varmt, da kan det tyte olje ut av ekspansjonstanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.