Jump to content

Lekkasje styresystem Volvo D6 me DP-H drev.

Bårdp

Recommended Posts

Var ute og fisket lit torsk og sei i går. Plutselig virket ikke styringen lengre. Det viste seg at det hadde lekket ut en hel masse olje rundt lokket på den lille plasttanken på bildet. Ikke helt sikker på hvilken misjon den nå egentlig har. Skrudde lokket skikkelig til og fylte på med det jeg hadde om bord "vanlig hydraulikk olje fra Biltema" på rattpumpa. Fikk da styringen til og virke og kom meg hjem. Men hvilken olje skal det nå egentlig være på dette systemet og vor stor krise er det nå egentlig at det nå er kommet noen dl vanlig hydraulikk olje i systemet?

bilde

Du har nok lekkasje på systemet.Den mest vanlige årsaken er sprukne styreslanger,eller lekkasje styresylinder.Skal vel vere ATF olje veit ikkje om det gjer noke om det er blanda litt anna olje i.Kan vere greit å skifte olja ved utbedring av lekkasjen,Blir ofte litt vatn i olja ved lekkasje.

Har ikkje vert ute for at olja blir pressa ut av beholderen,er vel best å følge med på nivået,om det minker eller olja blir grå,er det sikkert lekkasje

Redigert av Jakob T (see edit history)

Vel olje kom nå ut rundt lokket på beholderen og rattpumpa ble tom. Går ut fra at slangen på toppen an beholderen går til lekkolje tilkoblingene på rattpumpene og autopiloten. Så når olja lekker ut rundt lokket på beholderen er det vel naturlig at rattpumpene blir tomme. Kan ikke helt se hvordan dette kan ha sammenheng med en lekk sylinder.

• 9 måneder senere...
  • 3 år senere...

Hei har samme problem med min D6 med -DPH drev.

Lekkasje ut av beholderen i motor rommet.

Når jeg fyller på Olje på rattpumpen på fly, så blir styringen fast og fin, så virker det som at olja presses ut av lokket, enda det er tightet helt opp og styringen blir slarkete på fly igjen pga for lite olje i systemet på høyeste pkt., noen som har en løsning på dette?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...