Egor Startet 6.Mars.2017 Del på Facebook Startet 6.Mars.2017 Det er ukjent feil med giver eller noe annet i min Raymarine C80 med giver DSM3000G. Får kun beskjed "No data input". Har vært slik hele sesongen i 2016 (i 2015 forsvant signalet av og til men har alltid kommet tilbake). Dilemmaet mitt er om dette er verdt å reparere eller ikke? Jeg så på hovedboksen som står under skjermen - der lyser det gult på indikator for giveren. Er det et kjent problem? Kan man fikse det selv? Tør ikke å gjøre noe med en dings som går gjennom skroget :) Hvis jeg skal reparere - går det å fikse dette på land mens båten står i opplag? Hvis jeg skal bytte - hva er det rimeligste men beste system i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Miranda2 Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Aldri godt å vite, men jeg hadde sjekket alle koblinger fra og med C80' ut til sensor. Ofte dårlige kabelsko og "sukkerbit" klemmer som har korrodert. Klipp av og bytt kabelsko/sukkerbit. Sjekk kontaktpunktene inn til C80'. Tar nok en times tid å bytte/sjekke , men billig... Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 20.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2017 CT Marine har sett på saken. Viser seg at sentralenheten er død. De mener at konstant oransje lys er feil. Enheten er sendt til England for reparasjon. Spent på hva det kommer til å koste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.