Jump to content

Kjøpe XD100 olje på Ebay - Erfaringer?

Honduras

Recommended Posts

Her lokalt koster flaska 890,- Svogeren pleier å kjøpe til meg i Trondheim og betalte ifjor litt over 600;- ved kjøp av en eske med 4 flasker. Har fortalt de her at de burde skjemmes men det bare trakk de på skuldrene av

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 4 uker senere...
On 6/19/2018 at 2:08 PM, John_Kr said:

Da ble jeg mistenksom, på bilde over så mener jeg at dagens kanner har en annen form og farge ...

Er dette XD100?

Er dette noe etterligning?

Det er ny design og branding på oljene - XPS marine er brandet som Evinrude selger oljene under.  Det er denne du får fra domo-online.

https://www.sail-world.com/news/203599/Evinrude-rebrands-XD-engine-oil-as-XPS-Marine

ok, selges denne i Norge da? Er dette en erstatter for 1. generasjon XD-olje eller er dette en såkalt billig etterligning? Har lest gjennom teksten, det var som å lese en reklame. Nå er det vel rimelig klart at Evinrude lager ikke olje selv, men hvem lager den "originale" oljen?

Tror jeg må bruke opp den XD100 oljen jeg har på lager... :-)

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

17 minutes ago, John_Kr said:

ok, selges denne i Norge da? Er dette en erstatter for 1. generasjon XD-olje eller er dette en såkalt billig etterligning? Har lest gjennom teksten, det var som å lese en reklame. Nå er det vel rimelig klart at Evinrude lager ikke olje selv, men hvem lager den "originale" oljen?

Tror jeg må bruke opp den XD100 oljen jeg har på lager... :-)

Vet ikke om den er i butikken her enda, men er vel evt bare et tidsspørsmål. Slik jeg forstår det er det denne som erstatter den gamle (men det er vel ikke mye nytt annet enn innpakking )

....også et det vel ikke vanskelig å bruke om oljen du har nå i dette været :)...har brukt en kanne i uka hittil i juli :)

Redigert av TomF (see edit history)

med XD100? G1 eller G2? 

på G1 må du programmere at den får XD100, ellers bruker den unødvendig mye

Jeg har kjørt 50-60? timer per motor og bare brukt 1 kanne per motor, klart de var fulle når sesongen starta, og jeg må fylle igjen, så.. 1 til 3 kanner per motor avhengig av hvordan du ser det :p 

jeg betalte 350'ish med mva og frakt per gallon sist jeg handla noen kartonger. 

Jeg brukte XD100 på G1 motoren, den ble omprogramert til denne oljen. Den brukte mye i starten, etter 10 timer så var det ikke så ille. På G2 motoren, kjørt 13 timer nå, og da står volumnivået på 80%, det synes jeg er lite forbruk. Mener G2 motoren justerer seg selv etter type olje, ikke sikker.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

• 6 måneder senere...

Løfter denne tråden igjen siden båtsesongen nærmer seg :)

Jeg vurderer å kjøpe XD100 fra domo-online.com og bruke JetCarrier. Jeg har ikke finregnet på pris per gallon, men det ser ut til å bli en del billigere enn å kjøpe fra norsk forhandler. Er det noen andre bra alternativer?

Hvor lang leveringstid må man regne med? Dette er jo båtfrakt, så det tar vel noen uker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...