Lars H. Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Det er omtrent lydløst også med full viftehastighet, du kommer til å bli imponert! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Shetlender Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Denne har jeg brukt ombord. Funker fint. https://www.maritim.no/kupevifte-220-vac-1-5-kw#.WMG5VBCzj6g Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
Hakkannen Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Denne har jeg brukt ombord. Funker fint.Jeg har også en sånn en ombord. Fungerer helt topp, men den kommer ikke i klassen "lydløs" for å si det mildt Veldig grei i og med at den skal være ganske trygg å gå fra, men tenker jeg også skal få meg en slik Adax, så lenge jeg er ombord kan godt vifta holde seg under et visst lydnivå. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Jeg har også en sånn en ombord. Fungerer helt topp, men den kommer ikke i klassen "lydløs" for å si det mildt Veldig grei i og med at den skal være ganske trygg å gå fra, men tenker jeg også skal få meg en slik Adax, så lenge jeg er ombord kan godt vifta holde seg under et visst lydnivå.Enig, jeg var faktisk veldig skuffet over støynivået. Har derfor ikke brukt den så mye, som nevnt i tidligere innlegg. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Fjordgubbe Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 (redigert) dacapo. Takk, akkurat hva jeg etterlyste. Den blir satt opp på budsjettet. Ellers sakset jeg følgende godbit fra den danske brosjyren: Keramisk varmeelementer yder 20% mere varme ved samme elforbrug (kWh) Ja det er utruleg kva dei kjem unna med desse seljarane. Men ser stadig vekk slik forvillande reklame her heime på berget og. Sjølvsagt er det ikkje slik. Virkningsgraden er nær 100 % på alle elektriske omnar. Her er det praktisk tala ikkje skilnad på billig og dyr omn. Er ein oppteken av brannfaren derimot, (det bør ein vere) og går fra omnen uten tilsyn, er det ikkje mange av dei omnane som er nemde ovanfor som tilfredsstillar det kravet. Spør eit forsikringsselskap. Nokre hundrelappar frå eller til kan vel ikkje vere det avgjerande for valet. Redigert 9.Mars.2017 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Lydnivået er mye avhengig av størrelsen på vifta. Jo større diameter, jo lavere motorturtall og mindre støy. Jeg har en i retrodesign (vi liker legger vekt på utseendet også) som støyer litt, men som er av metall. Kjøpte den på Jula for noen år siden. Ser at den nå er gått ut av sortimentet. Vi sover ofte i båten med vifteovnen på, og da liker jeg ikke tanken på plast og mulig brannfare. Jeg foretrekker derfor denne ovnen selv om den støyer litt. I min familie sover vi godt selv med litt lyd, særlig etter en god dag på sjøen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Adax'en min er laget av blikk. Jeg har også et par andre jernovner, men de bråker en del når de står på tredørk. På betongen i kjelleren er de støysvake. De to siste kjøpte jeg muligens på Jula for en del år siden, er enten 1000- eller 2000 W. Ellers så sverger jeg til vanlige fast monterte panelovner. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Denne har jeg brukt ombord. Funker fint. https://www.maritim.no/kupevifte-220-vac-1-5-kw#.WMG5VBCzj6g Denne ovnen er også anbefalt fra forsikringselskap, så lenge den har ukentlig tilsyn. Er selv fornøyd med denne, da den også har en ECO fungsjon som kan være grei å ha når en ligger I anlegg med mye begrenset strømforsyning Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 (redigert) Denne har jeg brukt ombord. Funker fint. https://www.maritim.no/kupevifte-220-vac-1-5-kw#.WMG5VBCzj6g hatt den i mange år den er bra og godkjent til å ha på om natten når en sover Ikke helt støysvak på full viftehastighet. . http://www.warnersbaatbu.no/default.pl?showProduct=333 Redigert 10.Mars.2017 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Scand 360 dc Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Da var Adax'en kommet ombord, utrolig bra vifteovn. Svært støysvak. Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.