index Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Til sjøvannsinntak må det benyttes slange med innstøpt stålspiral slik at den ikke klapper sammen. Jeg forstår ikke helt det du skriver om trykk, har du plassert filteret etter sjøvannspumpen? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MegaTrondy Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Nei, filteret er plassert rett etter bunnventilen. Litt dårlig skisse men... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 MegaTrondy skrev for 8 timer siden: Merket også at filteret begynte å lekke etter en stund siden vanntrykket ble for stort. Det kom mer vann inn enn motoren fikk dratt unna, men likevel fikk ikke motoren nok vann.... Forsøkte å se om det var knekk på noen slanger men kunne ikke se noe. . Det gikk helt fint med motoren på tomgang, men når jeg kjører kommer det ikke nok vann gjennom. Kanskje slangen er for myk slik at den blir presset sammen når pumpen suger inn vann? Ideelt sett skulle den ene slangen ha vært kortere, Det er et par ting i det resonomentet ditt som strider mot grunnleggende fysiske lover. Som nevnt over må du jo bruke en slange som ikke klapper sammen, men hvis du har lekkasje i filteret på sugesiden vil du jo få falsk luft. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Sikker på at det pinglefilteret der er stort nok? Avbildet filter er et slikt som jeg har tenkt å montere på aggregatet mitt. Du får heller kjøre uten filter. Det er ikke trykk som er problemet ditt, men undertrykk- vil jeg anta. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Filteret begynner å lekke hvis jeg ikke starter motoren før jeg åpner kranen. Har skrudd til lokket skikkelig og har sjekket pakningen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Med tanke på det lille trykket du har på 20-30cm dyp så har du en skikkelig lekkasje her. Pakning som ikke ligger på plass f.eks. Burde være enkelt å fikse. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hegra Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Tipper pakning er feilmontert Har lignende filter hvor jeg klarte å legge pakning feil og fikk det ikke tett Snudde pakning og det ble tett Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Skal filteret være tett selv når motoren er av og kranen er åpen? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Filterhuset skal ikke slippe ut vann ifm lokket i det hele tatt.... Så du om slangen ble sugd flat under drift ? Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Slangen så grei ut, kunne ikke se noen flate partier, men hele slangen er ikke synlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.