Skogsmatros Startet 22.Juni.2005 Del på Facebook Startet 22.Juni.2005 Har kjøpt båt som har en Eberspächer varmer installert ca. 1974. Kan noen hjelpe meg med en instruksjonsbok eller forklare hvordan den startes? Vet ikke typebetegnelsen, men se vedlagt bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Vega Svart 22.Juni.2005 Del på Facebook Svart 22.Juni.2005 Hei I strengen min: termostat på Ebersprecher fra 20.05, finner du et innlegg fra Ela II som har en link til manualen for Ebersprecher DL4 som sansynligvis er den modellen du har. Hilsen Vega Sitér dette innlegget Link to post
Skogsmatros Svart 22.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2005 Takk for svar Vega! Manualene var mer av teknisk beskrivelse av Eber'n. Skal likevel studere dem for å få en forståelse for hvordan jeg skal få den til å fungere. Sitér dette innlegget Link to post
Vega Svart 22.Juni.2005 Del på Facebook Svart 22.Juni.2005 Hei igjen Jeg drev å feilsøkte min gamle Eber, skiftet først kabler til 16 kvadrat, for den trekker noe voldsomt med strøm i startøyeblikket. Skiftet så dieselfilter og slanger. Det er også en termosikring som skal være inntrykket. Alt dette kan gjøres uten å demontere hele greia. Sjekk at bryteren virker, kjør kald luft, halv varme og full varme. Jeg gikk over alt elektrisk jeg kom til med en sprut 6-66. Når den endelig startet, så røykla den hele havna med hvit røyk, men det ga seg og nå ryker den ikke synlig i det hele tatt. Vega Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.Juni.2005 Del på Facebook Svart 22.Juni.2005 Hei igjen Jeg drev å feilsøkte min gamle Eber, skiftet først kabler til 16 kvadrat, for den trekker noe voldsomt med strøm i startøyeblikket. Skiftet så dieselfilter og slanger. Det er også en termosikring som skal være inntrykket. Alt dette kan gjøres uten å demontere hele greia. Sjekk at bryteren virker, kjør kald luft, halv varme og full varme. Jeg gikk over alt elektrisk jeg kom til med en sprut 6-66. Når den endelig startet, så røykla den hele havna med hvit røyk, men det ga seg og nå ryker den ikke synlig i det hele tatt. Vega <{POST_SNAPBACK}> Min Eber røyker også noe voldsomt ved oppstart (Sjekker faktisk vindrettningen før jeg vurderer å starte den ) Men etter en stund gir det seg, og den er bortimot eksosfri. Skal de være slik, eller er det noen komponent som bør skiftes/vedlikeholdes ved slike syptomer ? Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.