lassepelle Startet 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2017 Hei. Jeg har div utstyr i båten som har nmea0183 som kommunikasjon. Hadde planer om å koble dette opp mot en rs422 til usb converter men så fant jeg denne enheten fra yakker. Den virker jo veldig interessant ettersom du ikke låser deg med kabling. Noen som har testet denne? http://www.ebay.com/itm/NMEA-0183-to-WiFi-Bi-Directional-Bridge-/172446382547?hash=item28269af9d3:g:cuUAAOSwEzxYUq10&vxp=mtr Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Ser ut som en litt mer avansert utgave av Sonarserver: http://sonarserver.com/row/ Jeg har den selv, og den gjør det som står på esken. :) Sonarserver kan bare sende, ikke motta. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
lassepelle Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Tenkte det er genialt med å kunne sende og motta for da kan jeg vel bruke den mot autopiloten og dybdemåleren :) Usikker på om ekkoloddet lowrance x87 har nmea. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Nå går jeg litt på hukommelsen her (og den har sine svakheter), men jeg mener den ikke har det. På nyere modeller er NMEA0183 en del av strømkabelen, på eldre er det enten ikke-eksisterende eller en egen port på baksiden. Jeg mener x87 kunne bruke ekstern temp sensor, men da med en adapter mellom kabel fra ekkoloddgiver og tilhørende port, ikke via egen port for NMEA. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Kjellg Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Eneste jeg er bekymret for er hvor stabil wifi delen på den er. Men selger har jo 100% score så jeg personlig ville tatt sjansen på den. Faktisk har han bare 2 nøytrale og resten positive tilbakemeldinger. Kjekt leketøy :) Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Tenkte at til prisen så er det verdt å prøve iaf :) Tenker jeg bestiller en også poster jeg erfaring senere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.