brass Startet 10.Mars.2017 Del på Facebook Startet 10.Mars.2017 Hvilken Styresylinder er dette? Fabrikat ? Den har lekkasje og trenger overhaling gjerne med originale deler, eller kan det skaffes uorginale ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.Mars.2017 Del på Facebook Svart 11.Mars.2017 Dette må være en veldig gammel sylinder, kanskje du burde ta den ut og se om det kan være merking et eller annet sted. Jeg har aldri sett den typen før men ut i fra bildet så kan den åpnes. Ta bilde med til en forhandler eller send til for eksempel Sleipner og be om en uttalelse. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Mars.2017 Del på Facebook Svart 11.Mars.2017 Hydraulikkdeler er dyre, orginale eller ikke. Kan fort være at det lønner seg å kjøpe en ny. Det er noe som heter driftsikkerhet også. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dude Svart 11.Mars.2017 Del på Facebook Svart 11.Mars.2017 fabrikat er ikke så nøye. det er vel sjelden eller aldri at produsentene av styresylindre selv lager tetningsringene til disse, men kjøper de av noen andre som produserer slikt. om stempel eller sylinder ikke har riper eller hakk eller tæring som vanskeliggjør tetting, vil denne kunne bli god som ny med nye tetningsringer. skru den opp og sjekk, da finner du samtidig type ring og mål på dem. tips til produsent kan være: http://www.vestpak.no/ ellers har E lund maskin det meste av tetningsringer på lager, eller skaffer. http://www.elund.no/ lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 11.Mars.2017 Del på Facebook Svart 11.Mars.2017 Ser ut som en Tenfjord Junior styresylinder. Ligner på denne som jeg har i min båt: Link til instruksjonsbok og deleforhandler https://baatplassen.no/i/topic/104509-tenfjord-junior-instruksjonsbok/ Sitér dette innlegget Link to post
brass Svart 11.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2017 Ja der har vi den. Reservedeler på Haramsøya. Da har jeg dette under kontroll. Takk for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 12.Mars.2017 Del på Facebook Svart 12.Mars.2017 Så flott at det ordnet seg. Gikk inn på linken og fant en utrolig god samling av nyttige ting o pumpen din, og så på morsmålet også da . Lykke til med overhaling av pumpen . Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 12.Mars.2017 Del på Facebook Svart 12.Mars.2017 Dette bildet ser ut som at slangene er tilkoblet på undersiden av sylinderen. Det blir mykje lettare å få ut luften hvis sylinderen blir vridd slik at slangene kjem på oversiden. Magne Sitér dette innlegget Link to post
brass Svart 12.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2017 Ja, slangene kommer til å bli snudd til oppsiden. Det har vært slik siden jeg fikk båten, har ikke tenkt på dette før jeg nå fikk lekasje. Men takker for gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.