NOR2138 Startet 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2017 Båten står på land nå, og når den har blitt tatt opp på land siste par åra har den antagelig blitt satt på opplagsstøttene under kjølen på samme sted. Det har ført til at det et et lite område på max 10x10 cm to steder som har gnagd seg ned til gelcoat. Hva er det å gjøre med slikt? Jeg har sprayprimer for metall/propell, men skal jeg kjøpe ny primer og smøre på, for så å smøre på nye lag med bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
NOR2138 Svart 11.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2017 Etter å ha fjernet endel løst bunnstoff så jeg det var et par steder der primeren forsvant med. Går det greit å flekke med 2k epoksyprimer på disse stedene og så bygge opp med bunnstoff? Regner jo ikke med at man må ned til gelcoat på hele båten ved feks rep av en liten skade.. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 11.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2017 Det er vel det som er vanlig etter f.eks en liten skade; primer to strøk med f.eks Jotun primer (antipest) og bunnstoff rett på der igjen. Sitér dette innlegget Link to post
NOR2138 Svart 11.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2017 Takk, da gidder jeg ikke skrape ned hele båten i år heller? Regner med det har vært steder gelcoat har vært utsatt for vann i flere og, men den ser fersk og fin ut, så primer må uansett bli en forbedring fra dette! Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 11.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2017 Gelcoat som ikke er skadet skal jo tåle vann ;) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2017 Et lite tips: Ta en drill med grovrengjører på og slip vekk bunnstoffet i et litt større område enn det du skal prime. Med en slik "slipedott" klarer du å fjerne bunnstoffet uten å ta primeren. Så kan du vaske med aceton uten at du kliner bunnstoff inn på det feltet du skal prime. Området med ren gelcoat matter du ned for hånd med 40 papir før du primer. Legg minst tre lag. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NOR2138 Svart 12.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2017 Takk, tar med meg alle gode tips. Oppdaget et sår i gelcoat som må utbedres bak ved roret, så denne sesongen blir den jeg skal lære meg mye nytt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.