FTW Startet 12.Mars.2017 Del på Facebook Startet 12.Mars.2017 Hei. Jeg har 2 Cummins 6BTA5.9M2, hvor sjøvannspumpen røk. Den som sto på, er nok den orginale i fra 1992. En Sherwood P173. Har kjøpt og montert komplett ny, men en nyere modell som heter P1716C. Det er 2 ekstra uttak i front (Blindet med bolt) på den nye P1716C. Noen som vet hva disse er blitt brukt til? Hva de skal gi kjølevann til? Legger ved ett bilde med den nye, og den gamle. https://baatplassen.no/bildearkiv/57/57611/1489282808.jpg Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 12.Mars.2017 Del på Facebook Svart 12.Mars.2017 Hei, er det ikke til kjøling av propellhylse da, eller noe slikt. Sitér dette innlegget Link to post
FTW Svart 12.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2017 Propellhylsene får sjøvann i fra under kanten av varmeveksleren til gearkasser. En tanke som slo meg er kjøling til ekstra utstyr. Kraft uttak, kompressor osv. Hva med å henta kaldt vann til en varmepumpe Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Mars.2017 Del på Facebook Svart 12.Mars.2017 Har Cummins QSB med Sherwoodpumpe. Hos meg er dette uttaket brukt til vannforsyningen til pakkboksen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
FTW Svart 12.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2017 Samme slangene som mine maskiner henter i fra oljekjølerenn til gear. Kanskje det ble bedre trykk/vannforsyning i pakkboksene direkte i fra pumpen? Her er det sikkert mulighet til og endre til samme som du har sap_ 2000. Hos meg drypper det litt fra begge pakkboksene, så de står på listen for arbeid på når båten er på slipp. Får se om jeg kan finne noe data på det, og se hva som er mulig med tanke på å bedre kjølesystemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.