Beyma Startet 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2017 Heisann! Har en gammel Johnson 70vro som jeg sliter litt med. Den starter og går fint så lenge tenningen er vridd om helt, men når jeg slipper den så stopper den. Prøvd å skifte dødmannsknapp og fjernet den helt. Fortsatt samme problem. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Beyma Svart 12.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2017 Gått over tenningen og den ser ut til å være i orden i følge et multi meter Sitér dette innlegget Link to post
Beyma Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Jeg har erstattet VRO pumpen med en vanlig pumpe og koblet ut alt som var til VRO pumpen. Kan det være at den ikke får nok bensin? Er det muligheter for å sjekke det? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 (redigert) Når tenningen er vridd om helt sier du, altså den tenner, men slutter når du slipper? Eller mener du at den drar rundt på starteren, men ikke tenner? Jeg måtte starte min 115hk vro med choke og ha håndgassen helt åpen det første minuttet til den gikk gjevnt. Har den forresten startet etter at du byttet pumpen? Ellers er vel det det første å gå over... Ville sett etter om du har gnist når du slipper først, og et det det, startet ved tanken, nok lufting? Blir håndpumpen sugd inn når den starter, kan det tyde på at noe er tett i tank-enden. Suger den falsk luft fra en lekkasje, har jeg blitt tipset om å koble inn en gjennomsiktig slange og se etter bobler. Jeg hadde mye trøbbel med forgassere hos meg. Kjøpte kit med nye forgasserpakninger, finner du ikke noe annet, så kan de plukkes fra hverandre og renses for gugg.. Fant film på youtube med bra beskrivelse. Pass på hvordan tomgangsdysen sto... Redigert 13.Mars.2017 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Beyma Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Når tenningen er vridd om helt sier du, altså den tenner, men slutter når du slipper? Eller mener du at den drar rundt på starteren, men ikke tenner? Jeg måtte starte min 115hk vro med choke og ha håndgassen helt åpen det første minuttet til den gikk gjevnt. Har den forresten startet etter at du byttet pumpen? Ellers er vel det det første å gå over... Ville sett etter om du har gnist når du slipper først, og et det det, startet ved tanken, nok lufting? Blir håndpumpen sugd inn når den starter, kan det tyde på at noe er tett i tank-enden. Suger den falsk luft fra en lekkasje, har jeg blitt tipset om å koble inn en gjennomsiktig slange og se etter bobler. Jeg hadde mye trøbbel med forgassere hos meg. Kjøpte kit med nye forgasserpakninger, finner du ikke noe annet, så kan de plukkes fra hverandre og renses for gugg.. Fant film på youtube med bra beskrivelse. Pass på hvordan tomgangsdysen sto... Når tenningen er vridd helt om så starter den og går, men når jeg slipper tenningen så stopper den. Ja, jeg må nok kanskje se om den pumpa ikke klarer å dra inn nok bensin alene. FIkk et et tips om å sjekke forgasser siden den har stått stille en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.