matvogna.no Startet 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2017 Hei, startet å seile fra Fedje i januar og har nå etter 3 ettaper kommet meg til Haugesund, neste ettape går til Tananger. Jeg ankommer Haugesund rundt klokken 12 onsdag og håper og ha avreise klokken 14 fra Haugesund havn. Må være i Tananger helst lørdag da jeg har tidlig fly på søndag. Har veldig lyst å se åvalsnes bukkøya, og besøke viking stedet der,har sett etter et sted å legge til der, og funnet en liten fin plass, men problemet er størst det er for kort å seile den onsdagen. Men det er meldt perfekt vind og vær onsdag 8sm fra vest. Fredag og lørdag er det meldt litt mere vind over boknafjorden. Jeg seilet sletta alene da var det kun 6sm vind, litt store dønninger på 3-5m. Har ikke veldig lyst til å ta boknafjorden i alt for mye vind, planen er å gå innom boknasundet for å få en kortere overfart over fjorden. Så om man kan sammenligne sletta mot boknafjorden hva er forskjellen og hvor vil man helst ikke ha vinden ifra? Tar gjerne imot tips om Jærens rev og lista også da det blir neste ettape. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Bukkøy er fin! På sørsiden er det en fin gjestebrygge du kan legge til. Ta også spaserturen opp til Nordvegen Historiesenter som ligger ved kirken (15 minutt å spasere), og se Marias synål ved kirken. Så får andre bidra med seilingstips :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Kraftig vestavær vil du helst ille ha over boknafjorden. I ditt tilfelle ville jeg vel holde meg under 10 ms . Beste vinden er vel nordlig. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Erik Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 (redigert) Kuling over Boknafjorden er ikke så veldig trivelig, men det ser ut for at en liten kuling må du minimum regne med, hvis du skal krysse langt ute, før Lørdag, uansett. Men du har jo uansett noen overnattinger å slå i hjel, og avstanden er ikke så stor (35-40 Nm dirkete ?) , så istedet for Koppervik/Skudenes, Kvitsøy, Rott/Tananger som er den direkte ruten men i kuling, så kan du jo velge en litt lengre, men mer skjermet rute, ved å trekke innover i Ryfylke. Det er mange fine steder å besøke, og den verste kulingen og sjøen dabber fort av hvis du kommer deg litt innover. Vet ikke om du trenger strøm for varme, eller er selvforsynt, men det er ett vell av muligheter i Ryfylke bassenget. Enten du vil i gjestehavn (Våre gjestehavner er åpne hele året, men selvbetjent, men du får stort sett strøm) eller foretrekker frilufts brygge eller vil ligge på dregg, så er alternativene mange. Hvis du går inn på Ryfri : http://www.ryfri.no/kart og velger båtliv så får du opp noen muligheter. Velihavn er ett annet alternativ : http://velihavn.no/kart Vi skal ut på tur selv i helga. Målet var egentlig Torskefiske ved Geitungen, men værprognosene gjør at det neppe blir , så vi drar nok heller lenger innover selv i helga for å finne pilkeforhold. Redigert 14.Mars.2017 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.