Jump to content

Styresystem på Yamarin 4510

Allan E

Recommended Posts

"rødstrømpe" , da tenker jeg på Morse...? 

Mye av disse styringsdelene går om hverandre, då må bare ha rett type kabel ift. om du har akterspeilmontering eller styrerør 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det har blitt "dødgang" på rattet. Da tenkte jeg at snakkesystemet bør byttes. Har på følelsen at den snart vil gleppe på styringa.

Jeg hadde håpet at jeg kunne byttet bare wire og latt strømpa stå igjen. Kabelen går gjennom røret på påhengeren og det er vel det du mener med styrerør.

Jeg har en 4730 hvor wiren røk, denne hadde også slark som du beskriver.

Det er rimelig greit å bytte hele når du først skal gjøre noe, da du uansett må koble den fra motoren.

Jeg måtte faktisk flytte motoren til siden, for å komme til med ny wire.

Nå skal det sies at etter byttet så er slarket der enda, selv om jeg ser at tannhjulet på snekka ikke har slark, så dette ligger nok mest i kobling mot motor, eller bevegelse inne i hylsen til wire.

Husk bare å fest et snøre til enden av wire og strømpe før du tar den ut, slik at du har en trekke snor å dra den nye på plass med.

Jeg hadde håpet at jeg kunne byttet bare wire og latt strømpa stå igjen. 

det går på noen typer, ikke på alle.  

godt tips det med trekkesnor - jeg glemte det når jeg måtte ut med hele ruklet på en Bella 440 - litt av en jobb å få på plass igjen!   Evt bruk den gamle strømpa til å trekke på plass den nye med.

disse små-styringene blir slarkete etter en stund , like greit bytte både kabel og snekke når du først er i gang. 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...