Bisse Startet 15.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2017 Alle vinduene i båten er festet i uluminiumsrammer. Skruen er tredd inn fra utsiden, og går inn i en hylse på innsiden. Når jeg strammer skruen går hylsen bare rundt og rundt. Det er ikke noen spor i hylsen, så det er umulig å holde imot. Hvordan er dette tenkt? Hvordan får jeg strammet? Utsiden: Innsiden: Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
dieselfan Svart 15.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2017 Hei Bisse, har et forslag til en måte å løse problemet ditt på men det fordrer at du borrer 2mm hull.... slå kjølnerslag med en spiss kjølner som vist med gule ringer på bildet under borr forsiktig med 2mm borr, ca 2mm dypt om det er plass til det, kanskje du må ned til 1,5mm? bruk en seger-ring tang eller noe liknende til å stikke inn i hullene for å holde igjen mens du strammer Om hodediameteren er 6mm eller 6,35 (1/4") så kan du kanskje klare å holde igjen hylsa med en hylsechuck om du har tilgang på en slik. Er redd du kan risikere at den vil klemme på gjengene når det er så tynt gods.... Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 15.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2017 Thanks. Hvorfor har det "løsnet/slipt"? Hvordan var dette da det var nytt? Hvordan fikk de festet det da? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
shipahoy Svart 15.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2017 Går det an å lime hylsen fast? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2017 Større diameter på hodet på hylsa så nær du presser den inntil listene så sitter den på friksjon... Nå kan jeg tenke meg at den sitter på detta f.........a hvite pulveret som oppstår mellom aluminium/eloksert aluminium og sjøvann Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.