Jump to content

dufour classic 45, erfaringer?

max-fax

Recommended Posts

Jeg har aldri vært ombord i en slik (men har eid en Dufour 385 i 3 sesonger). Regner med det er den som ligger på finn, og jeg synes den ser bra ut. Noen år gammel, men du får jo stor båt til en akseptabel pris. Ser de har bodd ombord, og den er nok godt egnet til det. Ville sjekket teakdekket nøye, blir fort en del kostnader om det er lekkasjer her. Ellers er det jo bra med utstyr. Jeg liker stilen innvendig, pen båt. Du bør jo tenke igjennom om du trenger 4 lugarer, jeg så på en X-46 som hadde det, og da syntes jeg båten virket trang innvendig - størrelsen tatt i betraktning. 

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Båten er godt utrustet for langtur, med solceller, radar, bra autopilot, targabøyle, bimini osv, så den må være et godt utgangspunkt for langtur etter mitt syn. Husk slikt ekstrautstyr koster mye å kjøpe til. Den har lystall 1,27 står det, og det er helt normalt for en så stor turbåt (maxi 77 har 1,03 i følge denne tabellen: https://no.wikipedia.org/wiki/LYS_(seiling)

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

https://no.wikipedia.org/wiki/LYS_(seiling)

Husk at LYS ikke benyttes lengre, men er erstattet av norrating. Finn har fortsatt kun LYS-tall i annonsene, så det er lett å misforstå hva som er oppgitt. En båt med LYS 1,3 har norrating rundt 1,0...

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...