max-fax Startet 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2017 skal se på en dufour classic 45 fra 1998 i helgen. er det noen som veit noe om den typen. om det er ett bra kjøp? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 Jeg har aldri vært ombord i en slik (men har eid en Dufour 385 i 3 sesonger). Regner med det er den som ligger på finn, og jeg synes den ser bra ut. Noen år gammel, men du får jo stor båt til en akseptabel pris. Ser de har bodd ombord, og den er nok godt egnet til det. Ville sjekket teakdekket nøye, blir fort en del kostnader om det er lekkasjer her. Ellers er det jo bra med utstyr. Jeg liker stilen innvendig, pen båt. Du bør jo tenke igjennom om du trenger 4 lugarer, jeg så på en X-46 som hadde det, og da syntes jeg båten virket trang innvendig - størrelsen tatt i betraktning. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
max-fax Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 ja er den på finn.no trenger alle 4 lugarene siden vi er en liten gjeng som skal på lang tur. hadde godt med 3 lugarer å. da skal jeg se nøye på teakdekket. veit du om båten seiler fort? vis du veit andre ting jeg skal se etter. så setter jeg pris på det å Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) Båten er godt utrustet for langtur, med solceller, radar, bra autopilot, targabøyle, bimini osv, så den må være et godt utgangspunkt for langtur etter mitt syn. Husk slikt ekstrautstyr koster mye å kjøpe til. Den har lystall 1,27 står det, og det er helt normalt for en så stor turbåt (maxi 77 har 1,03 i følge denne tabellen: https://no.wikipedia.org/wiki/LYS_(seiling) Redigert 16.Mars.2017 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
max-fax Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 ja båtutstyr er veldig dyrt. har sett på andre båter å med mindre utstyr å. men har finnet ut att det er mye og spare når du kjøper ferdig rigga Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) Takk Redigert 16.Mars.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
max-fax Svart 16.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 https://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Spesial:S%C3%B8k&search=LYS+%28seiling%29.&searchToken=6dxkzrd5lr4jidv5z3ee917i1 Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2017 (redigert) https://no.wikipedia.org/wiki/LYS_(seiling) Husk at LYS ikke benyttes lengre, men er erstattet av norrating. Finn har fortsatt kun LYS-tall i annonsene, så det er lett å misforstå hva som er oppgitt. En båt med LYS 1,3 har norrating rundt 1,0... Redigert 16.Mars.2017 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
GSH Svart 17.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2017 Vi har en slik båt og er kjempefornøyde. Men det kommer an på hva slags behov og krav til løsninger/ egenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.