Jump to content

Hvem vasker & impregnerer kalesjer rundt (Telemark-Vestfold) ?

.Torstein.

Recommended Posts

Takk for svar, har ringt han men syntes han var dyr, og det tokk 3-4 uker til jeg fikk den tilbake.

Er en kar i tvedestrand som jeg har brukt tidligere, han var kjapp og billig, samt di reparerte skader om det ble det, men han sa at i vasket med et forsiktig program heller 2 ganger eller no sånt.

Vask/rens sliter på kalesjen. Spesielt på sømmene.

Uansett A C Bergersen og Sønner i Hesselberggate  i Skien, gjør dette.

https://www.gulesider.no/f/a-c-bergersen-s%C3%B8nner:84498036

Jeg vil bare anbefale å forespørre flere steder på pris. Jeg bor riktignok på "andre siden", men sendte noen e-poster både til firmaer i Vestfold og Østfold. Noen steder var det også problem å få dette gjort før sommeren. Men prisen var mer oppsiktsvekkende ulik. Fra den den dyreste som var i Tønsberg som skulle ha 2.300,-. Og den rimeligste som var Express vask og rens i Fredrikstad som skulle ha kr 1.000,-. Og som leverte i løpet av to uker. Det dreise seg om å rense og impregnere to "tak-stykker" til en 29-fot båt med targabøyle.

Veldig hyggelige var de der også :)

Tommel opp for www.express-service.no/

Jeg vil bare anbefale å forespørre flere steder på pris. Jeg bor riktignok på "andre siden", men sendte noen e-poster både til firmaer i Vestfold og Østfold. Noen steder var det også problem å få dette gjort før sommeren. Men prisen var mer oppsiktsvekkende ulik. Fra den den dyreste som var i Tønsberg som skulle ha 2.300,-. Og den rimeligste som var Express vask og rens i Fredrikstad som skulle ha kr 1.000,-. Og som leverte i løpet av to uker. Det dreise seg om å rense og impregnere to "tak-stykker" til en 29-fot båt med targabøyle.

Veldig hyggelige var de der også :)

Tommel opp for www.express-service.no/

Da har jeg sendt dem mail   :smiley: 

Kalesjen er 2 sesonger gammel og produsert av Alf Hansen og den er ikke så skitten, men fått litt møkk på seg som jeg ikke gidder å rote med selv. 

Redigert av .Torstein. (see edit history)

Levere en 2 år gammel kalesje til rens er galskap :)  en sikker vei til en tidlig død for kalesjen, rens er siste utvei, tar på kraftig på sømmer og vinduer, har flere jeg kjenner so har ødelagt kalesjene sine, andre har vært heldige, men de har sjeldent holdt lenge etter på. Ta heller en vask av den til våren når den er på båten, hvis du ikke har mulighet til å legge den i bløt. 

Redigert av Førstefender (see edit history)

Levere en 2 år gammel kalesje til rens er galskap :)  en sikker vei til en tidlig død for kalesjen, rens er siste utvei, tar på kraftig på sømmer og vinduer, har flere jeg kjenner so har ødelagt kalesjene sine, andre har vært heldige, men de har sjeldent holdt lenge etter på. Ta heller en vask av den til våren når den er på båten, hvis du ikke har mulighet til å legge den i bløt. 

Jeg for smiske litt med svigermor i morgen så kan det hende det blir litt selv-vask.

Ser nå at di allerfleste anbefaler å gjøre dette selv  :rolleyes:

Redigert av .Torstein. (see edit history)

Helt enig. En bør ikke vaske en kalesje som er under tre år om en ikke nødt til dette. Rens er en ting, det er faktisk mer skånsomt enn vask. Men alikevel...

• 2 uker senere...

Min kalesje er brukt 5 sesonger, og første vask/rens/impregnering nå. De som ble opplyst der jeg leverte min kalesje, var at noen steder kunne de få lit hard medfart. Det som ble gjort hos Express, var at det de renset i flere omganger, på lav temperatur. For å skåne kalesjen. Kalesjen min trengte impregnering, der det hadde vært fugledrit, var den ikke tett lenger. Kjøpte impregnering på spray og forsøkte dette først, men dette holdt ikke vannet ute.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...