.Torstein. Startet 16.Mars.2017 Del på Facebook Startet 16.Mars.2017 (redigert) Hei Jeg ønsker en vask av kalesjen min og dette vill jeg ikke ta på meg selv. kalesjen er brukt 1 sesong så fremstår som ny Scand Classic 25, men er kommet no smuss på den som jeg vill bli kvitt. Hvem i område tar på seg sånt i telemark-vestfold regionen? Redigert 16.Mars.2017 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.Mars.2017 Del på Facebook Svart 16.Mars.2017 Vask/rens sliter på kalesjen. Spesielt på sømmene. Uansett A C Bergersen og Sønner i Hesselberggate i Skien, gjør dette. https://www.gulesider.no/f/a-c-bergersen-s%C3%B8nner:84498036 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
EvenEB Svart 17.Mars.2017 Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Leverte min til orion renseri (ved Downtown i Porsgrunn)for mange år siden. De tok ikke ansvar for evnt skade på vinduer husker jeg, men det er det kanskje ingen andre som gjør heller. Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 17.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Takk for svar, har ringt han men syntes han var dyr, og det tokk 3-4 uker til jeg fikk den tilbake. Er en kar i tvedestrand som jeg har brukt tidligere, han var kjapp og billig, samt di reparerte skader om det ble det, men han sa at i vasket med et forsiktig program heller 2 ganger eller no sånt. Vask/rens sliter på kalesjen. Spesielt på sømmene. Uansett A C Bergersen og Sønner i Hesselberggate i Skien, gjør dette. https://www.gulesider.no/f/a-c-bergersen-s%C3%B8nner:84498036 Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Torvask på Tjøme Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Benji Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Torvask på Tjøme Kan anbefales på det varmeste. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
.Torstein. Svart 18.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Kan anbefales på det varmeste. Takker, har sendt han mail Noen av dere som vet hvor mye han tar for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Myk skrubb, bøtte med varmt vann, hell grønnsåpe rett på kalesjen. Hold skrubben våt ved å dyppe ofte og mye. Spyl av til slutt med kaldt vann. Ferdig rensa og ferdig impregnert. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 (redigert) Jeg fikk min sydd over, vaska og impregnert. Tønsberg firma. Den var potte tett da jeg leverte den inn og den lakk som en sil da jeg fikk den tilbake Måtte impregnere mange ganger for å få den tett. Neste gang gjør jeg dette selv. Billigere og bedre Redigert 19.Mars.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pirate of Soon Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Jeg vil bare anbefale å forespørre flere steder på pris. Jeg bor riktignok på "andre siden", men sendte noen e-poster både til firmaer i Vestfold og Østfold. Noen steder var det også problem å få dette gjort før sommeren. Men prisen var mer oppsiktsvekkende ulik. Fra den den dyreste som var i Tønsberg som skulle ha 2.300,-. Og den rimeligste som var Express vask og rens i Fredrikstad som skulle ha kr 1.000,-. Og som leverte i løpet av to uker. Det dreise seg om å rense og impregnere to "tak-stykker" til en 29-fot båt med targabøyle. Veldig hyggelige var de der også :) Tommel opp for www.express-service.no/ Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 (redigert) Jeg vil bare anbefale å forespørre flere steder på pris. Jeg bor riktignok på "andre siden", men sendte noen e-poster både til firmaer i Vestfold og Østfold. Noen steder var det også problem å få dette gjort før sommeren. Men prisen var mer oppsiktsvekkende ulik. Fra den den dyreste som var i Tønsberg som skulle ha 2.300,-. Og den rimeligste som var Express vask og rens i Fredrikstad som skulle ha kr 1.000,-. Og som leverte i løpet av to uker. Det dreise seg om å rense og impregnere to "tak-stykker" til en 29-fot båt med targabøyle. Veldig hyggelige var de der også :) Tommel opp for www.express-service.no/ Da har jeg sendt dem mail Kalesjen er 2 sesonger gammel og produsert av Alf Hansen og den er ikke så skitten, men fått litt møkk på seg som jeg ikke gidder å rote med selv. Redigert 19.Mars.2017 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Ta den i badekaret,(hvis du har).Billig og bra Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
.Torstein. Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 (redigert) Ta den i badekaret,(hvis du har).Billig og bra Hadde jeg hatt skulle jeg nokk fint gjort dette selv, men har ikke no badekar. Leilighet så ikke så alt for mye plass til å holde på med dette hjemme, og alt for kalt ute Redigert 19.Mars.2017 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 (redigert) Levere en 2 år gammel kalesje til rens er galskap :) en sikker vei til en tidlig død for kalesjen, rens er siste utvei, tar på kraftig på sømmer og vinduer, har flere jeg kjenner so har ødelagt kalesjene sine, andre har vært heldige, men de har sjeldent holdt lenge etter på. Ta heller en vask av den til våren når den er på båten, hvis du ikke har mulighet til å legge den i bløt. Redigert 19.Mars.2017 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 (redigert) Levere en 2 år gammel kalesje til rens er galskap :) en sikker vei til en tidlig død for kalesjen, rens er siste utvei, tar på kraftig på sømmer og vinduer, har flere jeg kjenner so har ødelagt kalesjene sine, andre har vært heldige, men de har sjeldent holdt lenge etter på. Ta heller en vask av den til våren når den er på båten, hvis du ikke har mulighet til å legge den i bløt. Jeg for smiske litt med svigermor i morgen så kan det hende det blir litt selv-vask. Ser nå at di allerfleste anbefaler å gjøre dette selv Redigert 19.Mars.2017 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Levere en 2 år gammel kalesje til rens er galskap :) en sikker vei til en tidlig død for kalesjen, rens er siste utvei, tar på kraftig på sømmer og vinduer, har flere jeg kjenner so har ødelagt kalesjene sine, andre har vært heldige, men de har sjeldent holdt lenge etter på. Ta heller en vask av den til våren når den er på båten, hvis du ikke har mulighet til å legge den i bløt. Helt enig. En bør ikke vaske en kalesje som er under tre år om en ikke nødt til dette. Rens er en ting, det er faktisk mer skånsomt enn vask. Men alikevel... Sitér dette innlegget Link to post
Pirate of Soon Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Min kalesje er brukt 5 sesonger, og første vask/rens/impregnering nå. De som ble opplyst der jeg leverte min kalesje, var at noen steder kunne de få lit hard medfart. Det som ble gjort hos Express, var at det de renset i flere omganger, på lav temperatur. For å skåne kalesjen. Kalesjen min trengte impregnering, der det hadde vært fugledrit, var den ikke tett lenger. Kjøpte impregnering på spray og forsøkte dette først, men dette holdt ikke vannet ute. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.