båtfyren Startet 17.Mars.2017 Del på Facebook Startet 17.Mars.2017 Min motor AQAD41a er splittet ned til minste deler og nå skal det i sammen igjen. Så langt er alt gått greit men eksos manifold har 6 pakninger til hver utløp samt kjølekanal. passer fint. Men i enden av eksos manifold er det et vannløp jeg ikke finner pakning til. skal det være en pakning / o-ring ? det ser ut som er en utsparing for det men finner ingen pakking på tegning eller i VP settet. Når jeg får dette sammen, hva må til for å starte motor på blokk i hallen ? diesel ifra en 10 liter, vann kan den suge ifra et et kar, vann ut kan den kasete på gulvet. olje trykk setter jeg inn en manuell måler, temp måler jeg med infrarød. Jeg vil helst ikke rive ut kontroll panel ifra båt så hva mer må jeg ha ? hvordan kobler jeg det elektrisk ? Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 17.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2017 Den som leter finner. Jeg fant omsider pakning til som manglet til manifold. Jeg lurer enda på hvordan elektrisk skal kobles / hvordan starte motor på pall. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Hei Båtfyren! for å bare starte motoren på pall trenger du egentlig bare en kraftig minus-kabel til gods på motorblokk en pluss-kabel inn på hovedpluss på starter og en liten løs en derfra som du bare holder inntil innslagskontakten på starteren når du kinner motoren. for å stoppe den bruker du bare hendelen på dieselpumpa. Husk å pumpe dieselen frem med fødepumpa og ikke med dieselpumpa, da enkelte dieselpumper ikke er så glad i det og velger å ta "kvelden" ;-) Bakre pakning på manifolden er en sånn slags "firkantet Oring" men du fant den jo så da er det jo greit;-) Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Windy 32, flott. det var noe slikt jeg så for meg. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.