Marwin Startet 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2017 Planlegger tur i sommer... Som sikkert mange andre også gjør. Men HVOR er dieselpumpen? Så denne gangen: Hvor fyller jeg diesel på båten i Ålesund? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
catano Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 om du skriver inn hvor du skal kjøre til og fra får du sikkert hjelp.mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
NOR2138 Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 (redigert) Her finner du oversikt over tankanlegg: https://kart.gulesider.no/?c=63.000000,11.250000&z=5&som=j Du finner denne ved å gå på Gule Siders kart, trykke på "Mer" i boken oppe til høyre. Her finner du også en oversikt over uthavner og gjestehavner. Redigert 19.Mars.2017 av NOR2138 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann Siri Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 http://gjestehavner.batmagasinet.no/category/more-og-romsdal/alesund/ ? Sitér dette innlegget Link to post
Lady Lilly Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Bunker oil Nørvasund eller Steinvågen - begge er tilrettelagt for båten Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Tankautomat ved gjestehavna i sentrum. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 Du vil fylle her u Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2017 (redigert) Det er Bunker Oil både i Nørvevika, som på kartet over, i Skarbøvika/Hessa og i Brosundet ved Redningsselskapet sine lokaler. Alle er trygge anlegg. Dog er det kun vann på annlegget i Skarbøvika/ Hessa. Ved pumpa i Brosundet/ gjestehavna er det også septiktømming. Skal du bare forbi, eller skal du være i området litt? Til opplysning ang å gå gjennom Brosundet med båten: ligger det cruisebåter på sørsiden, så er det stengt på sørsiden. Jeg kan gå gjennom med Grandezza31 på normalt høyvann, dersom jeg tar ned VHF-antenna. ( det glemte jeg på siste turen i høst og knuste tuppen.. Ellers så er det bare å spørre om tips om nærområdet! Velkommen skal dere være. Redigert 19.Mars.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baylife Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Skarbøvika er betraktelig billigere enn nørvevika, idag hele 1,30 kr/l, så kan være verdt å dra dit. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Er det samme dieselkvalitet i Skarbøvika som i Nørvevika? Er det ikkje MGO i Skarbøvika og autodiesel i Nørvevika? Godt mulig eg tar feil. Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 (redigert) MGO 500 i Skarbøvika http://www.kysthandel.com/subdet17.htm Redigert 20.Mars.2017 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Skarbøvika er betraktelig billigere enn nørvevika, idag hele 1,30 kr/l, så kan være verdt å dra dit. Ja, MGO er billigere og ryker mer ;-) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Nå må dere ikke blande sammen steder her. Bunker oil i skarbøvika ved Hessaveien har en590, så også Nørvevika. Dere snakker kanskje om han som ligger under steinvågbroa? -han har gjerne billigere diesel med det er vel han som har MGO? Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Ingen nevner Møre bunkers i Skarbøvika (?) Er vel gassolje der også.. (Nesten alltid trøbbel med den betalings automaten med mine kort) Forøvrig kan det nevnes at brosundet / alesundet gjestehavn har vann gjennom hele vinteren Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
kirokiro Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Forsiktig når dere bunkrer under Steinvågbrua i Ålesund. Veldig billig diesel og vann på brygga, samt flott brygge å legge til, men folk som kjører båt igjenom her ser bare forover og bryr seg ikke om at de lager mase hekkbølger. Har opplevd å få fylt opp dekket mitt med hekkbølger her (Viknes 880 ) da porten akterut var åpen mens jeg bunkret. Så legg baugen ut mot sundet samt godt med fendring og slappe tamper så går det sikkert bra. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Forsiktig når dere bunkrer under Steinvågbrua i Ålesund. Veldig billig diesel og vann på brygga, samt flott brygge å legge til, men folk som kjører båt igjenom her ser bare forover og bryr seg ikke om at de lager mase hekkbølger. Har opplevd å få fylt opp dekket mitt med hekkbølger her (Viknes 880 ) da porten akterut var åpen mens jeg bunkret. Så legg baugen ut mot sundet samt godt med fendring og slappe tamper så går det sikkert bra. Kan også være sterke strømmer i vatnet der ved lav fjøre.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Marwin Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 (redigert) Takker for gode svar. (Knurrbart for flott anvisning:-) På turen sørover er Knarrlagsund nordøst av Hitra rimelig bunkringssted. (Det samme i Børsa inne i Trondheimsfjorden. Der er det også rimelig slipp) I Kristiansund et det automat på Balkastkaia. ( Rett over for gjestebrygga.) Tipper første overnatting blir her... Så innerleia over Hustadvika... Ålesund har jeg fått svar på :-) Tipper Gurskøy blir naturlig stopp før Stadt, hvis ikke været er godt... Måløy er et naturlig sted å bunkre og lett å finne. Midt i byen. Hvis det er brukbart vær vil jeg gå så langt som mulig på tur sørover, og heller stoppe oftere nordover. Men hvor ligger bunkerskaia i Florø? Og finnes brukbart bunkrinssted ved Mongstad? Haugesund blir vel neste sted sørover... Har 2 X 200 L dieseltanker, men vil bunkre ofte... Redigert 21.Mars.2017 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bellen Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 (redigert) Gurskøy er stor, hvor på Gurskøy har du tenkt å stoppe? Eg anbefaler deg heller å stoppe på Sandshavn på Sandsøya i stedet, som siste stopp før Stadt. Om du har barn, så anbefaler eg deg heller å stoppe i Sandvika på Hakallestranda. Søk på "Hakallegarden" på Google og facebook. Redigert 21.Mars.2017 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cebu Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 I Florø er det Bunker Oil med EN590 diesel på stbd side i innseilinga. På Mongstad er det sikkert ikkje mulig å bunkre for "småbåter". Ville heller satse på Feste, litt lenger sør i Straumane, der er bunkers, ferskvann og butikk. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 (redigert) Takk til bellen og Cebu :-) Forstår det da slik at Sandshavn er det vanligste stedet å 'legge bi' før Stadt... Nei, har ikke med barn. Redigert 22.Mars.2017 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Eureka Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 (redigert) Sandshamn er en fin plass.? Askvoll er en grei plass også, syd for Måløy Redigert 22.Mars.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Fosnavåg er vel vanligste plass å ligge bi før Stadt (automat for dieselfylling i gjestehavna), men da har du noe lengre strekk i åpen sjø. Du kan også ligge på Runde, grei havn der. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Nå må dere ikke blande sammen steder her. Bunker oil i skarbøvika ved Hessaveien har en590, så også Nørvevika. Dere snakker kanskje om han som ligger under steinvågbroa? -han har gjerne billigere diesel med det er vel han som har MGO? Det stemmer Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Morten90 Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 (redigert) Og finnes brukbart bunkrinssted ved Mongstad? Rundt Mongstad har du feste som nevnt tidligere, ellers så har du bunkringssted ved kjelstraumen like ved Mongstad. Redigert 22.Mars.2017 av Morten90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Rimeligste diesel på Vestlandet er vel automatanlegg under Askøybroa ved Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.