Jump to content

Hvor fyller jeg drivstoff i Ålesund?

Marwin

Recommended Posts

Det er Bunker Oil både i Nørvevika, som på kartet over, i Skarbøvika/Hessa og i Brosundet ved Redningsselskapet sine lokaler.

Alle er trygge anlegg.

Dog er det kun vann på annlegget i Skarbøvika/ Hessa. Ved pumpa i Brosundet/ gjestehavna er det også septiktømming.

Skal du bare forbi, eller skal du være i området litt?

Til opplysning ang å gå gjennom Brosundet med båten: ligger det cruisebåter på sørsiden, så er det stengt på sørsiden. Jeg kan gå gjennom med Grandezza31 på normalt høyvann, dersom jeg tar ned VHF-antenna. ( det glemte jeg på siste turen i høst og knuste tuppen..

Ellers så er det bare å spørre om tips om nærområdet! Velkommen skal dere være.

Redigert av Eureka (see edit history)

Forsiktig når dere bunkrer under Steinvågbrua i Ålesund. Veldig billig diesel og vann på brygga, samt flott brygge å legge til, men folk som  kjører båt igjenom her ser bare forover og bryr seg ikke om at de lager mase hekkbølger. Har opplevd å få fylt opp dekket mitt med hekkbølger her (Viknes 880 ) da porten akterut var åpen mens jeg bunkret. Så legg baugen ut mot sundet samt godt med fendring og slappe tamper så går det sikkert bra.

Forsiktig når dere bunkrer under Steinvågbrua i Ålesund. Veldig billig diesel og vann på brygga, samt flott brygge å legge til, men folk som kjører båt igjenom her ser bare forover og bryr seg ikke om at de lager mase hekkbølger. Har opplevd å få fylt opp dekket mitt med hekkbølger her (Viknes 880 ) da porten akterut var åpen mens jeg bunkret. Så legg baugen ut mot sundet samt godt med fendring og slappe tamper så går det sikkert bra.

Kan også være sterke strømmer i vatnet der ved lav fjøre..

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Takker for gode svar. (Knurrbart for flott anvisning:-)

På turen sørover er Knarrlagsund nordøst av Hitra rimelig bunkringssted.

(Det samme i Børsa inne i Trondheimsfjorden. Der er det også rimelig slipp)

I Kristiansund et det automat på Balkastkaia. ( Rett over for gjestebrygga.)

Tipper første overnatting blir her... Så innerleia over Hustadvika...

Ålesund har jeg fått svar på :-) Tipper Gurskøy blir naturlig stopp før Stadt, hvis ikke været er godt...

Måløy er et naturlig sted å bunkre og lett å finne. Midt i byen.

Hvis det er brukbart vær vil jeg gå så langt som mulig på tur sørover, og heller stoppe oftere nordover.

Men hvor ligger bunkerskaia i Florø?

Og finnes brukbart bunkrinssted ved Mongstad?

Haugesund blir vel neste sted sørover...

Har 2 X 200 L dieseltanker, men vil bunkre ofte...

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...